شناسه خبر:81076
1403/1/19 18:36:07

استاندار همدان گفت: تبدیل علم به محصول و ارتباط نزدیک با مراکز تولیدی بیش‌ازپیش در دانشگاه صنعتی همدان دنبال شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با اعضای هیئت‌رئیسه‌ دانشگاه صنعتی همدان ابراز کرد: در دانشگاه صنعتی همدان تبدیل علم به محصول و کالا و ارتباط نزدیک با مراکز و واحدهای تولیدی و کارخانه‌های صنعتی از نکات و راهبردهای حائز اهمیت است که باید بیش‌ازپیش دنبال شود.

وی ادامه داد: تأثیر دانشگاه در افزایش کیفیت محصولات، بهره‌وری و دانش‌بنیان‌ کردن تولید، امری ضروری است و دانشگاه صنعتی همدان در این مسیر نقش بی‌بدیلی دارد.

قاسمی‌فرزاد افزود: پژوهش و فعالیت در زمینه‌ هوش مصنوعی که در آینده نیز نقش بیشتری در جامعه پیدا می‌کند و جایگزین عوامل انسانی برای کاهش خطاهای سیستمی و ساختاری خواهد بود، به‌عنوان یک مأموریت به دانشگاه صنعتی همدان داده شده است.

استاندار همدان بیان کرد: در استان همدان منابع معدنی بسیاری وجود دارد که بهره‌برداری از آن‌ها مستلزم استفاده از علم و دانش به‌روز و کارآمد است.

وی در ادامه از مردم شریف استان برای حضور پُرشور و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و گفت: برای داشتن چنین مردم بصیر، ولایتمدار و دینداری خدا را شکر می‌کنیم.

امیر مؤمنی، رئیس دانشگاه صنعتی همدان نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه، افزود: با مأموریت‌گرایی که از سوی قاسمی‌فرزاد استاندار محترم به دانشگاه صنعتی همدان اعلام شد، در حوزه هوش مصنوعی و صنایع معدنی اقدامات بسیار خوبی درحال اجرا است.

حجت‌الاسلام سبحانی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه صنعتی همدان نیز گفت: از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار محترم و نیز از تبیین اقدامات و دستاوردهای نظام مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی و دولت مردمی توسط ایشان در جمع دانشجویان در سال گذشته که تأثیرگذاری مثبتی در اذهان آنان داشت، قدردانی می‌کنم.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 81076