شناسه خبر:81199
1403/1/21 17:51:56
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان مطرح کرد:

آب شرب پایدار و سالم همدان ره‌آورد دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به خبرنگار سپهرغرب گفت: پروژه‌ای که به مدت 17 سال آرزوی دیرینه مردم همدان بود، با دستور ویژه ریاست محترم جمهوری و با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار محترم، وزیر نیرو و معاونین وزیر و همه عزیزانی که در این ابرپروژه کمک کردند، ظرف مدت دو سال تکمیل شده و آب شرب سالم و پایدار مردم همدان را تأمین کرد.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار :

رضا اخلاص‌مند درباره بارش‌های اخیر در استان همدان عنوان کرد: متوسط بارندگی استان همدان تاکنون 277 میلی‌متر بوده که این عدد نسبت به متوسط بارش درازمدت چهار درصد و نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: سد اکباتان با ورودی دو هزار و 200 لیتر در ثانیه درحال آبگیری است و با مدیریتی که در بخش بالادست سد اکباتان و کنترل بندهای کشاورزی انجام شده، حدود 11.5 میلیون متر مکعب آب ذخیره داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در ادامه سخنان خود میزان مصرف آب در همدان را یک‌هزار و 800 تا دو هزار لیتر در ثانیه عنوان و تأکید کرد: بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان از آب‌های سطحی و زیرزمینی و بخشی دیگر نیز از آب سد تالوار پس از اختلاط تأمین می‌شود.

اخلاص‌مند ادامه داد: در تصفیه‌خانه شیخی‌جان در مراحل مختلف رسوب‌زدایی و گندزدایی انجام شده و سپس آب وارد شبکه‌های تأمین آب شهر می‌شود.

وی افزود: ظرفیت تصفیه و انتقال تصفیه‌خانه شیخی‌جان یک‌هزار و 800 لیتر در ثانیه است و درحال حاضر با توجه به میزان نیاز آب شهر حدود یک‌هزار و 400 لیتر در ثانیه آب تصفیه‌شده وارد شبکه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان سپس بیان کرد: خدا را شاکریم که در دولت مردمی ایران قوی پروژه‌ای که به مدت 17 سال آرزوی دیرینه مردم همدان بود، با دستور ویژه ریاست محترم جمهوری و با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار محترم، وزیر نیرو و معاونین وزیر و همه عزیزانی که در این ابرپروژه کمک کردند، ظرف مدت دو سال تکمیل شد و به ظرفیت کامل انتقال و تصفیه یک‌هزار و 800 لیتر در ثانیه رسید.

اخلاص‌مند در خاتمه سخنان خود با ابراز خرسندی از اینکه درحال حاضر آب شرب پایدار و سالم تحویل شبکه شرب همدان داده می‌شود، تصریح کرد: آب تصفیه‌خانه شیخی‌جان طبق استاندارد 10-53 تصفیه و در اختیار شبکه قرار داده می‌شود، ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب استان کیفیت آب تصفیه‌شده در شیخی‌جان را به‌صورت روزانه رصد و پایش می‌کنند.

شناسه خبر 81199