شناسه خبر:81436
1403/1/30 14:27:46
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان همدان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی مربیگری و داوری هشت رشته ورزشی در سال 1403

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان همدان از برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری در هشت رشته ورزشی توسط این هیئت در سال جدید خبر داد و گفت: همدان نخستین استانی است که رشته ورزشی پیکل‌بال، نت‌بال و فلوربال در آن راه‌اندازی شد.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

تنوع رشته‌های ورزشی و همچنین استقبال مردم از این رشته‌ها باعث شده که شاهد فعالیت هیئت‌های ورزشی در سطح استان باشیم که هریک با برنامه‌های مدون خود، اقدام به شناسایی، جذب و سازماندهی ورزشکاران می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد در رشته‌ای که به آن علاقه‌مند و یا دارای استعداد هستند، فعالیت کنند.
یکی از این هیئت‌های ورزشی، انجمن‌های ورزشی هستند، هم‌اکنون 21 انجمن در زیرمجموعه این هیئت فعالیت دارند. فدراسیون انجمن‌های ورزشی به‌عنوان یکی از فدراسیون‌های زیرمجموعه‌ وزارت ورزش و جوانان، متولی رشته‌های ورزشی متعدد و متنوعی در سطح کشور است. این فدراسیون در استان همدان نیز هیئت فعال دارد و در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه بوده است.

به همین منظور با عباس حاجیلو؛ رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان همدان گفت‌و‌گویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

* لطفاً تاریخچه شکل‌گیری این هیئت ورزشی در استان همدان را شرح دهید.

هیئت انجمن‌های ورزشی استان همدان در سال 1389 همزمان با آغاز به‌کار فدراسیون انجمن‌های ورزشی تأسیس شد و از آن زمان تاکنون در راستای توسعه و ترویج رشته‌های ورزشی تحت پوشش خود، در سطح استان فعالیت می‌کند. این هیئت در طول سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های متعددی را پشت سر گذاشته اما با تلاش و همت مسئولان و فعالان این رشته، همواره مسیر رو به رشدی را طی کرده است.

* چه تعداد انجمن در زیرمجموعه این هیئت ورزشی فعالیت دارد؟

هم‌اکنون 21 انجمن در زیرمجموعه این هیئت ورزشی فعالیت دارد که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به دارت، طناب‌کشی، سپک‌تاکرا، پیکل‌بال، بیس‌بال اشاره کرد.

* هیئت انجمن‌های ورزشی چه اهداف و رسالتی را دنبال می‌کند؟

ازجمله اهداف اصلی توسعه و ترویج ورزش در بین آحاد جامعه به‌خصوص اقشار جوان، ارتقای سطح کیفی و کمی رشته‌های ورزشی تحت پوشش، ایجاد بستر مناسب برای قهرمان‌پروری و حضور در میادین ملی و بین‌المللی، برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در سطوح مختلف، آموزش و تربیت مربیان و داوران مجرب، ایجاد تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط است.

*لطفاً فعالیت‌های شاخص این هیئت ورزشی در سال‌های گذشته را شرح دهید.

هیئت انجمن‌های ورزشی استان همدان در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای تحقق اهداف خود انجام داده. ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به راه‌اندازی رشته‌های پیکل‌بال، فلوربال و نت‌بال در استان، فعال شدن هیئت‌های ورزشی در تمامی 10 شهرستان استان، برگزاری دوره مربیگری پارکور، میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سپک‌تاکرا و برگزاری دوره داوری بیس‌بال اشاره کرد. لازم به ذکر است که استان همدان توانست در مسابقات قهرمانی کشور رشته سپک‌تاکرا، عنوان سوم قهرمانی را ازآن خود کند.

* برنامه‌های مد نظر شما برای این هیئت در سال جدید چیست؟

هیئت انجمن‌های ورزشی استان همدان برنامه‌های متعددی را برای سال 1403 در نظر دارد. از جمله می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری در رشته‌های دارت، پارکور، تونیک، جوجیتسو، نت‌بال، ورزش‌های هوایی، کریکت و سپک‌تاکرا، برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح مختلف، اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشور و بین‌المللی و تلاش برای میزبانی رویدادهای ورزشی اشاره کرد.

* به‌عنوان نکته پایانی اگر مطلبی را مد نظر دارید بفرمایید.

در اینجا لازم است از کلیه مسئولان، به خصوص مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، رؤسای کمیته‌های هیئت و رؤسای هیئت‌های انجمن‌های ورزشی شهرستانی استان همدان که در جهت توسعه و پیشرفت ورزش‌های انجمن‌های ورزشی در استان تلاش وافر نموده‌اند، صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

همانطور که گفته شد؛ هیئت انجمن‌های ورزشی نیز از دیگر هیئت‌های ورزشی است که توانسته در 21 انجمن زیرمجموعه خود فعالیت‌های شاخص و فاخری داشته باشد.

فدراسیون این هیئت ورزشی با هدف تحت پوشش قرار دادن رشته‌های فاقد فدراسیون در سطح کشور راه‌اندازی شده، با توجه به اینکه اغلب رشته‌های تحت پوشش این هیئت ورزشی سبک و دارای مخاطبان خاصی می‌باشد، ضروری است که با برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های استعدادیابی، نسبت به شناسایی علاقه‌مندان این حوزه اقدام شود.

همچنین گفتنی است که استان همدان توانسته در این هیئت ورزشی نیز ازجمله استان‌های فعال در سطح کشور بوده و در چند رشته ورزشی، جزو نخستین استان‌هایی باشد که برای راه‌اندازی آن اقدام نماید. در سال جدید نیز امید است که با حمایت‌های متولیان امر به‌ویژه فدراسیون هیئت انجمن‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان، شاهد رونق در این هیئت بوده و بتوانیم افتخارآفرینی توسط ورزشکاران را به اسم پایتخت تاریخ و تمدن به ثبت برسانیم.

شناسه خبر 81436