شناسه خبر:81462
1403/1/29 14:29:09

زهرا طالبی: رئیس شورای اسلامی شهر بهار گفت: پروژه‌های شهرداری بهار امسال به بار می‌نشیند.

سپهرغرب، گروه - زهرا طالبی :

سعید ماهری روز چهارشنبه در نشست خبری شاهین فرجی، شهردار بهار با اصحاب رسانه، رسانه‌ها را بازوان پُرتوان مسئولین برای توسعه و پیشرفت دانست و گفت: امیدآفرینی در جامعه مهم‌ترین رسالت اصحاب رسانه است و در این راستا رسانه‌ها می‌توانند اقدامات و دستاوردهای شهرداری را به اطلاع مردم برسانند.
ماهری با تأکید بر اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، ابراز کرد: ورود شهرداری بهار به پروژه‌های کلان و ماندگار نشان‌دهنده عزم راسخ مدیریت شهری در توسعه شهر است.

وی اظهار کرد: تغییر نگرش در اقدامات شهرداری مشهود است و رویکرد فرهنگی و تعبیه اِلمان‌هایی در راستای برجسته‌سازی مباحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی، نمود مطلوبی در شهر بهار داشته است.

این مقام مسئول توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته را از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم برشمرد و گفت: در سال گذشته توجه ویژه‌ای به مناطق کمترتوسعه‌یافته شده است.

وی آسفالت‌ریزی به میزان 20 هزار تُن در یک‌سال را در تاریخ بهار بی‌سابقه خواند و افزود: در سال گذشته آسفالت‌ریزی به میزان 20 هزار تُن در سطح شهر بهار انجام گرفت و رضایتمندی نسبی حاصل شد و امسال نیز برخی از خیابان‌های اصلی مانند 30 متری شهیدبهشتی به‌طور کامل آسفالت خواهند شد.

ماهری تصریح کرد: متأسفانه ما وارث وضعیت نابه‌سامان امروز هستیم و مشکلاتی از گذشتگان به ارث رسیده که انرژی زیادی از ما گرفته است.

وی سال جاری را سال به بار نشستن پروژه‌های شهرداری بهار دانست و گفت: شهروندان بهاری امسال تحولات مثبتی در شهر خواهند دید.

* تصویب طرح تفصیلی شهر بهار

* حد فاصل میدان آزادگان تا میدان شهرداری چهارباغ می‌شود

شهردار بهار نیز گفت: خانواده بزرگ شهرداری براساس سیاست‌های شورای اسلامی، در راستای پیشبرد منافع مردم، اعتلای شهر، با ترسیم افق مطلوب و با توجه به جایگاه، منابع، مصارف و وضعیت شهر بهار ازلحاظ شهرسازی، محدوده و حریم شهر، گام برمی‌دارد.

شاهین فرجی‌فر بودجه امسال شهرداری بهار را 140 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: رقم بودجه نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی داشته است و با ریل‌گذاری مناسب قطعاً بودجه امسال محقق می‌شود.

فرجی‌فر افزود: بودجه امسال شهرداری بهار در پی نیازسنجی و نظرسنجی از مردم تدوین شده؛ زیرا مردم سرمایه‌داران اصلی شهر هستند و برای کسب رضایتمندی، باید اولویت‌های مردم با هدف‌گذاری دقیق، درنظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر بهار از سال 73 مسکوت مانده بود که پس از 20 سال با احقاق حقوق مردم تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

فرجی‌فر افزایش سرانه تجاری شهر بهار از پنج هکتار به بیش از 13 هکتار را نتیجه ابلاغ طرح تفصیلی شهر بهار دانست و گفت: با ابلاغ طرح تفصیلی، سرانه تجاری شهر بهار 2.5 برابر می‌شود و فضای تجاری پویا، تولید ثروت را به دنبال دارد.

وی از ساخت نخستین مجتمع تجاری شهر بهار خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخش عظیمی از اقتصاد همدان متأثر از شهر بهار است، احداث مراکز تجاری در سطح شهر ضروری است.

این مقام مسئول ادامه داد: نگاه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر نگاه «توسعه‌گرایانه» است و درب اتاق شهردار به روی سرمایه‌گذاران باز است؛ برای ماندگاری سرمایه در شهر، با حفظ منافع مردم و سرمایه‌گذار، تلاش می‌کنیم.

فرجی‌فر از قاسمی‌فرزاد، استاندار و یوسفیان معاون عمرانی وی جهت تصویب طرح تفصیلی تشکر و عنوان کرد: تاکنون این حد مساعدت و دغدغه‌مندی حل مشکلات شهری از ناحیه استاندار محترم بی‌سابقه بوده است که با تأکید ویژه ایشان تمامی حقوق مکتسبه مردم در طرح تفصیلی لحاظ و مورد تصویب قرار گرفت؛ استاندار سنگ‌تمام گذاشتند که به نمایندگی از مردم شریف بهار، قدردانی می‌کنیم.

شهردار بهار تأکید کرد: در راستای سامان‌دهی ورودی شهر بهار مصمم به تعریض پلاک‌ها هستیم و مالکین پلاک‌های در مسیر تعریض واقع در بلوار کشاورز، برای توافق با شهرداری و در راستای حفظ منافع دوجانبه، سریعاً اقدام کنند و نگران تأمین منافعشان نباشند؛ زیرا برای آن‌ها امتیاز تجاری، ساخت‌وساز و محیط کسب‌وکار مناسب قائل خواهیم شد.

* با تفکیک زمین در بلوار بسیج، سرانه قیمتی مسکن در بهار می‌شکند

فرجی‌فر با بیان اینکه با تفکیک زمین در بلوار بسیج سرانه قیمتی مسکن در بهار می‌شکند، اظهار کرد: با رفع مشکل تفکیک زمین در بلوار بسیج، کلیه مالکین بلوار بسیج در سمت راست برای سیر مراحل قانونی و تفکیک و تغییر کاربری زمین‌ها می‌توانند به شهرداری بهار مراجعه کنند.

وی اعلام کرد: پس از طی مراحل قانونی، اسناد جزیره شادی در 20 هکتار، از شخص به نام شهرداری برگشت و درحال حاضر شهرداری بهار مالک است و دادخواست خلع ید به مراجع قضائی داده شده و پس از خلع ید، براساس صلاح مردم و با نظرسنجی از خود آنان و بدون واگذاری زمین، با بخش خصوصی مشارکت خواهیم کرد و پشت درب‌های بسته برای مردم تصمیم نمی‌گیریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: قطار خوابیده شهرداری بهار حرکت کرده و شهر بهار را به سمت توسعه می‌برد و هر شخصی تلاش کند با این قطار همراه خواهد بود و افرادی که ایستا باشند و درنگ کنند، از قطار جا می‌مانند و باید پیاده شوند و در جایگاه دیگری خدمت کنند!

وی به کریدور گردشگری میدان شهیدسلیمانی تا میدان بهار اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی فاز دوم در بلوار 30 متری شهیدبهشتی از سر گرفته می‌شود و آسفالت‌ریزی 30 متری شهیدبهشتی به‌صورت کامل تا چهارراه نهالستان و بخشی از پیاده‌روسازی نیز تا پایان فصل کاری امسال انجام می‌شود.

فرجی‌فر تأکید کرد: فاز نخست پارک 3.5 هکتاری تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در شهریورماه 1404 این پارک به‌صورت کامل افتتاح خواهد شد.

شهردار بهار اعلام کرد: در سال جاری از میدان آزادگان تا میدان شهرداری چهارباغ می‌شود و در فاز نخست 6 میلیارد تومان برای این پروژه درنظر گرفته شده است که با حصول درآمد مطلوب این رقم به 12 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: هزینه پروانه ساختمانی مسکن ملی بهار پنج میلیارد و 500 میلیون تومان بود که به پیشنهاد شهردار بهار و تصویب شورای اسلامی، تخفیف 97 درصدی بابت پروانه ساختمانی مسکن ملی در شهر بهار صادر شد.

این مقام مسئول پیگیری پروژه ولایت، آسفالت‌ریزی، تکمیل عملیات آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی و رفیوژ وسط بلوار شهیدبهشتی، بازسازی پُل‌های آهنی، تکمیل احداث کانال اصلی هدایت آب‌های سطحی، پیاده‌روسازی در میدان شهرداری تا چهارراه فرهنگ و بخشی از بلوار معلم و اصلاح نقاط حادثه‌خیز از برنامه‌های دیگر امسال برشمرد.

شناسه خبر 81462