شناسه خبر:81478
1403/1/29 17:46:05

استاندار همدان با بیان اینکه در استان شاهد تحقق صددرصدی پرداخت تسهیلات به افراد زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی هستیم، ابراز کرد: شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) با مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر سه‌شنبه در نخستین جلسه ارزیابی بانک‌های استان در سال جدید که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در استان باید به آن پرداخته شود، مدیریت منابع مالی بانک‌ها است که باید این منابع در داخل خود استان مصرف شود.
وی با تأکید بر پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان از محل منابع بانکی، اظهار کرد: هموار کردن مسیر پرداخت تسهیلات نیز بسیار ضروری است.

استاندار همدان به سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در بانک‌های استان تأکید کرد و ادامه داد: در کنار این سرمایه‌گذاری، نیاز است که تمامی منابع مالی موجود نیز در داخل استان مصرف شود.

قاسمی‌فرزاد رشد اقتصادی و جهش تولید را در گرو ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان دانست و گفت: تشویق افرادی که با بانک‌ها تعامل بیشتری دارند نیز از برنامه‌های بانک‌ها باشد.

وی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را عامل مهم برای تحقق شعار سال دانست و افزود: تمامی عملکرد بانک‌ها و همچنین ارزیابی‌های صورت‌گرفته به وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و مدیران ملی منعکس می‌شود.

استاندار همدان به تکریم ارباب رجوع توسط بانک‌ها تأکید کرد و ادامه داد: بانک‌های خصوصی نیز موظف به جلب رضایت مشتری هستند.

قاسمی‌فرزاد رفع چالش‌های مردم با سیستم بانکی را یک ضرورت دانست و اشاره کرد: یکی از راهکار‌های مهم برای جلب مشتری در بانک‌ها، رفع موانع است که باید همواره بر روی آن برنامه‌ریزی کرد.

وی از تحقق بیش از صددرصدی ارائه تسهیلات به افراد زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی خبر داد و عنوان کرد: درخصوص تسهیلات مسکن روستایی نیز این استان توانسته است رتبه خوبی را در سطح کشور کسب کند.

استاندار همدان با بیان اینکه درخصوص تسهیلات سفر ریاست جمهوری استان همدان عملکرد ضعیفی دارد، بیان کرد: بانک‌ها باید در این خصوص با ابتکار عمل وارد شده و پیگیری این موضوع را با جدیت انجام دهند.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه حمایت از تولیدکننده‌ها یک مسئله بسیار مهم و اساسی است، ابراز کرد: در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و تولیدکننده نیز در سال جدید باید با جدیت وارد عمل شده و مشکلات تولیدکننده‌ها را برطرف کنیم.

وی ضمن گلایه‌مندی درخصوص تحقق 19.6 درصدی پرداخت تسهیلات سفر ریاست محترم جمهوری به استان، خاطرنشان کرد: امسال که به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین است، باید در اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دکتر رئیسی پیشگام باشیم.

استاندار همدان با تأکید بر حمایت از اشتغال‌های جدید در استان توسط سازمان‌ها و بانک‌ها، عنوان کرد: بانک‌های خصوصی نیز برای جبران ناکارآمدی‌های ساختاری سایر بانک‌های دولتی تشکیل شده‌اند و باید در اجرای وظایف قانونی خود هیچگونه کوتاهی نداشته باشند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان باید بر اساس حساب‌های بانکی موجود در بانک‌های استان باشد، تأکید کرد: بانک‌ها در اجرای این مصوبه نیز اهتمام جدی و لازم را داشته باشند.

وی از ارائه تسهیلات به طرح‌های خُرد در استان خبر داد و اشاره کرد: نیاز است که برای پرداخت این تسهیلات در استان یک وحدت رویه مشخص ایجاد شود.

* دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مسئله تولید و حمایت از تولیدکنندگان دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی استاندار محترم همدان درخصوص حمایت از کسب‌وکار‌های تولیدی، عنوان کرد: در دولت سیزدهم شاهد حمایت و توجه ویژه از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سیدمجتبی حسینی ارائه تسهیلات سفر ریاست محترم جمهوری به استان را یک فرصت ویژه برای جهش تولید دانست و ادامه داد: همان‌طور که استاندار محترم نیز اشاره کردند، بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات کوتاهی‌هایی داشتند که هیچگونه عذری در این خصوص قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه در جلسه آینده به‌صورت ویژه تسهیلات سفر ریاست محترم جمهوری بررسی خواهد شد، ابراز کرد: امید است که تا جلسه آینده شاهد یک تغییر محسوس از سوی بانک‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان پرداخت تسهیلات سفر ریاست محترم جمهوری در کمترین زمان ممکن و براساس سهمیه را از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بیان کرد و گفت: تمامی بانک‌ها موظف و متعهد در این خصوص بوده و باید براساس طرح‌های معرفی‌شده تسهیلات مربوطه را به فرد متقاضی پرداخت کنند.

حسینی از رصد منظم پرداخت تسهیلات سفر ریاست محترم جمهوری به استان از سوی نهاد ریاست جمهوری خبر و ادامه داد: اگر بانکی نیز در این خصوص قادر به پرداخت تسهیلات نیست، باید دلایل خود را به‌صورت مکتوب و قابل استناد ارائه کند تا در جلسه به آن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه برخی از متقاضیان تسهیلات از درخواست خود انصراف داده‌اند، عنوان کرد: باید در کمترین زمان ممکن فرد دیگری به‌صورت جایگزین برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک مربوطه تشکیل پرونده دهد تا کار پیگیری شود‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه بانک ملی براساس ظرفیت‌های موجود قابلیت پرداخت تسهیلات را در کمترین زمان ممکن دارد، خاطرنشان کرد: منابع مالی و نیروی انسانی بانک ملی و در کنار آن تعداد شعب موجود می‌تواند بیانگر این موضوع باشد.

حسینی با بیان اینکه مدیران بانک‌های استان که درخصوص پرداخت تسهیلات سفر ریاست محترم جمهوری مشکلات و چالش‌هایی دارند باید موضوع را سریع‌تر به دفتر معاونت اقتصادی استانداری همدان اطلاع بدهند، عنوان کرد: بعد از این جلسه به‌صورت ویژه این موضوع را در سطح استان پیگیری خواهم کرد.

شناسه خبر 81478