شناسه خبر:81479
1403/1/30 11:17:13

استاندار کردستان گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای رفع بیکاری تشکیل هنرستان های مجاور صنعت است که مهارت‌آموزی را محور اشتغال قرار داده و دغدغه مدرک گرایی و بیکاری جوانان را رفع کرده و کارآفرینی و اشتغالزایی را به ارمغان خواهد آورد.

 اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های وزارت آموزش و پرورش مربوط به مرکز سنجش و پایش کیفیت است که با داشتن تضمین کیفیت‌ در تعالی نظام آموزشی کشور اثرگذار است.

استاندار کردستان با اشاره به اقدامات گسترده دولت سیزدهم در نظام آموزش و پرورش، افزود: در راستای تحقق اهداف سازمانی وزارت آموزش و پرورش، برنامه و فعالیت های بسیار گسترده ای در این وزارتخانه صورت گرفته اما به صورت محدود تبیین شده است و این اقدامات شاخص و ارزشمند نیازمند یک تعهد و همت و اراده فوق‌العاده‌ای بود که در دولت سیزدهم در حوزه نظام آموزش و پرورش تحقق پیدا کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ در بخش آزمون مدارس دانش آموزی اقدامات خوبی صورت پذیرفته است، اضافه کرد: در سال گذشته با محقق شدن مرحله اول بخش آزمون، بسیار خوب عمل شد و امسال بخش بزرگتر آن مربوط به پایه های اول و دوم عملیاتی و اجرا می‌شود.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به اینکه ضرورت مهارت آموزی محور آموزش و با جدیت در برنامه های دولت قرار گرفته است، گفت: با کسب مهارت آموزی و رهایی از مدرک گرایی، پیوند بین آموزش و پرورش و اشتغال ایجاد شده و مساله کنکور که تنها راه رسیدن به سعادت تلقی می‌شود، اصلاح خواهد شد.

زارعی کوشا با اشاره به لزوم بکارگیری دانشگاه‌ها در حوزه های آموزشی و پژوهشی، افزود: برای رضایتمندی جامعه هدف از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و صاحب نظران در زمینه های مختلف به جهت برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری بنیادی و اساسی بکارگیری شوند تا مسیر اصلاح و رضایتمندی حاصل شود.

وی یادآور شد: برخی از نیاز های آموزش و پرورش و فضای آموزشی استان از قبیل اردوگاه شهید سلیمان خاطر را می‌توان با بخشی از تعهدات شهرداری ها و ادارات دیگر با تهاتر از طریق ماشین آلات و عملیات عمرانی تامین کرد تا به عنوان اردوگاه و ظرفیت مناسب برای پیشرفت فضای آموزش و پرورش استفاده کرد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تکریم معلمان بازنشسته و پیشکسوتان این عرصه در روز معلم تاکید کرد و گفت: در بزرگداشت روز معلم، جدا از فرآیندها و تقدیر از معلمان در حال خدمت، پیشکسوتان و معلمان بازنشسته که محور پیشرفت جامعه بوده اند در سطح شهرستان ها مورد تشکر قرار گیرند.

زارعی کوشا ضمن تبریک به ملت ایران بابت پیروزی مقتدرانه نیروهای دلاور سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق، گفت: پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عملیات اخیر که با وعده مقام معظم رهبری و نیرو های نظامی محقق شد وعده صادقی بود که با بهره گیری از توان و ظرفیت نخبگان داخلی، اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی برای تمام مردم جهان ثابت شد و رژیم صهیونیستی را مقهور توان و مبهوت شجاعت جمهوری اسلامی کرد.

شناسه خبر 81479