شناسه خبر:81611
1403/2/2 15:07:37
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام:

بسته‌های عملیاتی برای حوزه سلامت ادارات تعریف شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بر لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: موضوع آموزش، مشارکت‌مردم و اطلاع‌رسانی در بحث تامین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است.

محمد سبحان حسنی روز یکشنبه در چهارمین مجمع سلامت استان در استانداری ایلام اظهار کرد: این نشست در راستای اهمیت موضوع سلامت، برگزار شده و امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده به افزایش سلامت جامعه و رفع دغدغه‌های این حوزه منجر شود.

وی با تأکید به اعضای مجمع سلامت و دستگاه‌های اجرایی برای توجه به بحث سلامت جامعه، افزود: حوزه بهداشت و درمان 25 درصد و دستگاه‌های اجرایی 75 درصد در حوزه سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی هم در حوزه سلامت جامعه، شرح وظایفی دارند که باید به نحو احسن به آن وظایف عمل کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه برای حفظ سلامت‌ جامعه، همه دستگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی را یاری دهند، تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسایل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را در حوزه سلامت مشخص کند و هر دستگاه اقدامات عملیاتی و اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهد.

حسنی با تأکید بر تعریف بسته‌های عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت، افزود: موضوع آموزش، مشارکت مردم و اطلاع‌رسانی در بحث تامین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است.

وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که این ناشی از فرهنگ مردم، کارها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و اقدامات دیگر دستگاه‌های متولی است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81611