شناسه خبر:81649
1403/2/4 00:17:41

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان از آغاز اجرای فاز نخست پروژه تعریض محور دهگلان ـ بلبان‌آباد ـ موچش خبر داد.

سه هفته پیش بود که مردم روستاهای سرنجیانه و شهر بلبان‌آباد به‌دلیل وقوع تصادفات متعدد و همچنین تأخیر در اجرای پروژه تعریض مسیر اصلی دهگلان به موچش، این مسیر را بستند.

مسیر دهگلان به موچش یکی از حادثه‌خیزترین مسیرهای مواصلاتی کردستان است که بارها شاهد تصادف منجر به فوت و زخمی بوده و به‌منظور ایمن‌سازی مسیر عملیات تعریض این محور از سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی اجرای پروژه آبان‌ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، تصریح کرد: به دلیل شرایط جوی در زمستان، اجرای آن به فصل کاری اممسال موکول شد.

حسنی اظهار کرد: پروژه تعریض محور دهگلان ـ بلبان‌آباد ـ موچش در پنج فاز تعریف شده که عملیات اجرایی فاز نخست آن به طول5.6 کیلومتر به پیمانکار واگذار شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای فاز نخست این پروژه 90 میلیارد تومان هزینه برآورد شده، افزود: با اجرای این پروژه 6.5 متر به عرض محور اضافه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: براساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار این پروژه، فاز نخست آن آبان 1404 به اتمام خواهد رسید.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81649