شناسه خبر:81979
1403/2/11 11:56:38

استاندار کردستان تصریح کرد: نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به کردستان و توجه خاص دولت سیزدهم به آن موجب بهبود وضعیت کردستان نسبت به گذشته با اجرای کلان پروژه‌های اثرگذار شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در ششمین همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سنندج اظهار کرد: کردستان همچون دیگر استان‌های زاگرس‌نشین کشور نرخ بیکاری بالایی دارد و نسخه شفابخش برای رفع این مشکل توجه به توسعه آموزش‌های مهارتی است.
وی با بیان اینکه زمانی که محوریت اصلی آموزش در کشور مهارت باشد شاهد رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود، تصریح کرد: کردستان در پاییز و زمستان سال گذشته بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در کشور نسبت به مدت مشابه دوره قبل داشت که این مهم بیانگر درست بودن مسیر در زمینه اشتغالزایی در استان است.
استاندار کردستان تصریح کرد: نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به کردستان و توجه خاص دولت سیزدهم به آن موجب بهبود وضعیت کردستان نسبت به گذشته با اجرای کلان پروژه‌های اثرگذار شده است.
زارعی کوشا با بیان اینکه کردستان یکی از پنج استان معدنی کشور با ذخیره بیش از یک‌ میلیارد تن ماده معدنی است، عنوان کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت، خام فروشی معادن در این استان متوقف شده و زنجیره ارزش در آن شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: کردستان در کنار معدنی بودن، یکی از قطب‌های کشاورزی کشور و دومین تولیدکننده گندم در ایران است، این استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دارای رتبه‌های اول تا پنجم کشوری است.
استاندار کردستان افزود: گردشگری از دیگر ظرفیت‌های ارزشمند استان کردستان است، تا جایکه شاهد برگزاری مراسم هزار دف در پالنگان با حضور ۵۰ هزار نفر گردشگر از اقصی نقاط کشور بودیم که این بیانگر از شناخته شدن ظرفیت‌های گردشگری در این منطقه است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها و رویکرد اصلی دولت سیزدهم استفاده از نیروهای متخصص و جوان است این نگاه موجب شده در حال حاضر شاهد پیشرفت در شاخص‌های توسعه‌ای باشیم.
زارعی کوشا عنوان کرد: شناخت از اهمیت و محوریت موضوع مهارت گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است.
وی با بیان اینکه در راستای دیپلماسی مهارتی اعزام آموزشگران به اقلیم کردستان عراق و حضور دانشجویان و مهارت آموزان اقلیم در استان کردستان برنامه‌ریزی شده است، گفت: امیدواریم این مهم به الگوی ارزشمندی در دیپلماسی مهارت تبدیل شود.

 *افتتاح نخستین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: امروز در راستای توسعه مهارت و اشتغالزایی، نخستین خانه خلاق، نوآور و مهارت کشور افتتاح می‌شود. 
سیدعلی علوی اظهار کرد: امروز در راستای توسعه مهارت و اشتغالزایی، اولین خانه خلاق، نوآور و مهارت کشور افتتاح واولین سند پیوست مهارتی در این استان انجام می‌شود.مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار است.به گفته علوی، در راستای تحقق شعار سال به دستور استاندار کردستان کارگروهی تشکیل شده که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان عضو اصلی این کارگروه است تمام توان و ظرفیت‌های سازمان را در راستای عملیاتی کردن این شعار بکار خواهیم گرفت.وی افزود: در رابطه با دیپلماسی مهارت که در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا پیش‌نویس تفاهم نامه آموزش مهارتی سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان با دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با هدف ایجاد همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی آماده شده و به امضای مسئولین دو طرف می رسد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81979