شناسه خبر:82239
1403/2/18 15:34:24
به‌مناسبت هفته معلم و تجلیل از مقام معلمان صورت گرفت؛

دیدار شهردار منطقه 3 همدان با معلمان دبستان غدیر خضر و دبیرستان سلامت شهرک مدنی

به‌مناسبت هفته معلم و تجلیل از مقام معلمان، دیدار شهردار منطقه سه همدان با معلمان دبستان غدیر خضر و دبیرستان سلامت شهرک مدنی صورت گرفت.

به‌مناسبت هفته معلم و تجلیل از مقام و منزلت معلمان، شهردار منطقه سه به همراه کاووسی‌امید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر، بادامی‌نجات رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر و کرباسیان رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت شورای اسلامی شهر همدان با معلمان و دانش‌آموزان دبستان پسرانه و دخترانه غدیر واقع در کوی خضر و دبیرستان دخترانه حاج‌محمد سلامت واقع در شهرک شهید آیت‌الله مدنی دیدار کردند و هفته معلم را به آنان تبریک گفتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان در حاشیه بازید از این مدارس گفت: آنچه در فرآیند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال پیدا می‌کند، تنها معلومات و مهارت‌های معلم نیست، بلکه ترکیبی از صفات، خُلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می‌شود؛ به همین دلیل جایگاه یک معلم بسیار والا است.

اکبر کاووسی‌امید در ادامه با تأکید بر تعامل بیشتر آموزش‌وپرورش با مجموعه مدیریت شهری، افزود: آموزش‌وپرورش می‌تواند با آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان در راستای حفظ و صیانت از اموال عمومی شهر، به مدیریت شهری کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های شهروندی از مباحث مهمی است که نیازمند تعامل دوسویه آموزش‌وپرورش با مجموعه مدیریت شهری است که باید در این زمینه برنامه‌های منسجم و مدونی تدوین شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید مدارس را بستر فرهنگ‌سازی قوانین اجتماعی دانست و ادامه داد: آموزش‌وپرورش و مدارس نقش تأثیرگذاری در فرهنگ‌سازی شهری دارند و باید در این مورد نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

حمید بادامی‌نجات در ادامه همکاری بین شهرداری و آموزش‌وپرورش را نقطه عطفی در راستای توسعه فرهنگ شهروندی دانست و افزود: آموزش و انتقال الگوی صحیح شهروندی از دوران کودکی در مدارس باعث نهادینه شدن فرهنگ و تکالیف شهروندی در بزرگ‌سالی می‌شود.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن تکریم نقش والای معلمان، گفت: معلمان فرهیخته هرروزه زندگی می‌سازند و سرآغاز پرسش، اندیشه و تشخیص در همه انسان‌ها هستند؛ حفظ مقام و منزلت این عزیزان که در خالصانه‌ترین شکل ممکن به جامعه و اصول اخلاقی خدمت می‌کنند، وظیفه تمامی اقشار جامعه است.

مرتضی کرباسیان در ادامه معلمان را آینده‌سازان اصلی جامعه دانست و اذعان کرد: مهم‌ترین اثری که از معلمان در ابعاد معنوی برجا می‌ماند، انسانیت است که خود محور بروز و ظهور اخلاق، اندیشه و تدبیر در جامعه می‌شود.

وی افزود: کسی که انسان می‌سازد، می‌داند که آینده در گرو تفکر و بینش اوست و آنچه که می‌سازد، در همه ارکان زندگی شخصی و اجتماعی آحاد جامعه تجلی می‌یابد.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز در این دیدار گفت: ما مدیون معلمانی هستیم که با صبوری به ما درس علم و زندگی آموختند و ما هنوز هم خود را شاگرد معلمان خود می‌دانیم.

محمدرضا فیضی‌منش افزود: این حالوهوا برای بنده یادآوری شیرینی است که ما تجربه آن را داریم و یکی از بهترین تجربه‌های زندگی هر شخص محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معلمان با توجه به رسالت بزرگی که دارند در پویایی جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: معلمی یکی از شریف‌ترین و برترین مشاغل محسوب می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان با تأکید بر تکریم معلمان، تصریح کرد: ارزش هر جامعه به میزان اهمیتی است که به علم داده می‌شود و ارزش علم نیز به معلم است؛ بنابراین احترام به معلم احترام به علم و دانش و احترام به شعور والای انسانی است.

فیضی‌منش خطاب به معلمان این مرکز آموزشی، عنوان کرد: شما زحمات بسیاری برای این دانش‌آموزان می‌کشید و در این روز که به نامتان است، باید به شما خسته نباشید گفت.

وی نیروی انسانی متخصص را بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور عنوان کرد و افزود: آینده روشن هر کشور در گرو تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است و این معلمان هستند که با روح تعهد به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران زمینه‌های تربیت چنین نسلی را فراهم می‌کنند.

فیضی‌منش احترام و تکریم از مقام معلم را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: معلم با کار خود مروج علم و روشنایی است و همه ما باید بکوشیم تا شأن و منزلت والای معلمان در جامعه نهادینه شده و تکریم از معلم مختص به یک روز نشود.

گفتنی است؛ تیم مدیریت شهری شهرداری منطقه سه در این دیدار با اهدای شاخه گل، از مقام معلم تجلیل کردند.

شناسه خبر 82239