شناسه خبر:82310
1403/2/19 19:49:20

فرماندار بهار گفت: چهره روستاهای این شهرستان با عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی تغییر کرده است؛ به‌عنوان نمونه در هارون‌آباد بخش لالجین از 177 واحد مسکونی روستا 145 واحد نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

مجتبی فیض‌الهی روز چهارشنبه با حضور در روستای هارون‌آباد ضمن گفت‌وگو با مسئولان و مردم، با تأکید بر فراهم کردن زیرساخت‌ها در روستاها، افزود: با توجه به وجود جمعیت مولد در روستاها، با ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها می‌توان ماندگاری را در روستاها بالا برد و به بهبود و توسعه کشور اندیشید.

وی تصریح کرد: در روستای هارون‌آباد با تقویت زیرساخت‌ها شاهد مهاجرت معکوس هستیم و جمعیت روستاها رو به افزایش است که برای تأمین مسکن اهالی از زمین‌های قابل توافق و در مجاورت محدوده (در حدود دو هکتار) به روستا الحاق شود.

فرماندار بهار با اشاره به اینکه مصوبات حضور در روستاها توسط دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست و ادارات مطابق با مصوبه موضوعات را پیگیری می‌کنند، درخصوص احداث ساختمان دهیاری هارون‌آباد ادامه داد: دهیاران از اعتبارات عمرانی دهیاری‌ها ‌می‌توانند برای این منظور هزینه کنند و در سنوات گذشته گاهی برای کمک به روستاها از اعتبارات فوق‌العاده اختصاص می‌یافت.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته 18 روستای لالجین، بیشترین حجم قیر اختصاصی به شهرستان‌ها را جذب کرده‌اند و حداقل یک فاز آسفالت در هر روستا انجام شده است.

فیض‌الهی با بیان اینکه آسفالت‌ریزی در روستاها با تکیه بر خودیاری اهالی انجام خواهد شد، گفت: در روستای هارون‌آباد سه معبر اصلی در سال گذشته با اعتبار یک میلیارد تومانی آسفالت شد که از مبلغ مذکور 550 میلیون تومان پرداخت شده است و با تهیه صورت‌وضعیت قطعی، مابقی امسال پرداخت می‌شود.

فرماندار شهرستان بهار اظهار کرد: با توجه به بحران آب و طبق مصوبه وزارت نیرو چاه‌های غیر مجاز باید پلمپ شوند و چاه‌های فاقد پروانه می‌بایست تعیین تکلیف شده و پس از دریافت پروانه، کنتور نصب کنند.

وی با تأکید بر تعویض شبکه فرسوده آب در بخشی از هارون‌آباد، گفت: حدود 500 متر از شبکه نیاز فوری به تعویض دارد که اداره آب و فاضلاب در این حوزه اقدام کند.

در ابتدای این نشست بخشدار لالجین و رئیس شورای روستای هارون‌آباد به بیان مشکلات روستا پرداختند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82310