شناسه خبر:12138
1398/7/1 08:50:16

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار مریانج گفت: با راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیک اداری و سامانه شهرسازی و نوسازی، کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری مریانج حذف می‌شود.

محسن‌معصوم‌علیزاده با اشاره به اهداف راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیک اداری اظهار کرد: تکریم ارباب‌رجوع، سهولت انجام مکاتبات بین قسمت‌های مختلف شهرداری، ارتباط با شبکه دولت، حذف کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری، جلوگیری از موازی‌کاری احتمالی در روند ارسال و دریافت نامه، قابلیت ارتباط نرم‌افزار با نرم‌افزار یکپارچه شهرسازی و نیز قابلیت ارتباط با سایر نهادها و ارگان‌های دولتی به‌صورت الکترونیکی و مکانیزه از اهداف طرح اتوماسیون الکترونیک اداری است.

وی ادامه داد: تهیه طرح و استقرار سامانه اتوماسیون اداری و همچنین نرم‌افزار شهرسازی و نوسازی شهرداری مریانج یکی از چندین طرح در دست اقدام بوده که فرآیند تهیه آن از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و بعد از بررسی‌های انجام‌شده به‌زودی تمام فعالیت‌های شهری در مریانج الکترونیک خواهد شد.

شهردار مریانج بیان کرد: ایجاد میز خدمت الکترونیک و حذف فیزیکی کاغذ از مهم‌ترین اهدافی بود که با استقرار این سامانه به آن دست خواهیم یافت.

وی اضافه کرد: تمامی مراجعان به شهرداری مریانج بعد از ثبت‌نام در دبیرخانه، کد رهگیری دریافت خواهند کرد که از طریق اینترنت می‌توانند وضعیت درخواست یا نامه خود را در هر لحظه پیگیری کنند.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: با امکانات کاربری که در این سامانه تعبیه شده‎‌، همه استفاده‌کنندگان می‌توانند مدارک، نامه‌ها و پرونده خود را به سهولت ایجاد و ارسال کنند و اقدامات بعدی آن شامل تصحیح، پاراف و یا هر اقدام دیگری، به‌صورت الکترونیکی و بدون ایجاد کاغذ فیزیکی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: امکان تغییر، جعل و یا هرگونه سوء استفاده احتمالی در مستندات فیزیکی فراهم است که با حذف کاغذ و انجام همه فرآیند مربوط به مکاتبات در فضای الکترونیکی، این احتمالات حذف می‌شوند.

شهردار مریانج اظهار کرد: مصرف بالای کاغذ طی رفت و برگشت‌هایی که در تصحیح و یا تأیید نامه‌ها انجام می‌شد، موجب صرف هزینه در سازمان و در نگاه کلی تضییع محیط‌زیست بود.

وی تأکید کرد: توسعه دولت الکترونیک نباید فقط در حرف باشد، ما باید تلاش کنیم تا این موضوع را در عمل به واقعیت تبدیل کنیم و چه بهتر اینکه موضوع مذکور را در بدنه شهرداری مریانج و مجموعه داخلی آشکار کنیم.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: کوتاه کردن فرآیند ایجاد و ارسال نامه‌ها، حذف کاغذ، رصد موقعیت نامه، ایجاد دسترسی ایمن به پرونده شهرسازی و نوسازی، ایجاد سطوح دسترسی گوناگون، امکان ثبت درخواست‌ها، نمای کاربرپسند، امکان ارتباط از طریق گوشی تلفن همراه و یکپارچه بودن، از دیگر امکانات استقرار این سامانه است.

شناسه خبر 12138