رئیس اداره امور حقوقی و قراردادها و پاسخگویی به شکایات شرکت آب و فاضلاب روستای استان همدان خبر داد:
کاهش 80 درصدی شکایات مشترکین روستایی
سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره امور حقوقی و قراردادها و پاسخگویی به شکایات شرکت آب و فاضلاب روستای استان همدان از کاهش 80 درصدی شکایات مردمی و افزایش رضایتمندی مشترکین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان؛ سید مصطفی حسینی ضمن اشاره به افزایش کمی قراردادهای این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون،گفت: ظرف بازه زمانی مذکور، 151 قرارداد به ارزش 37 میلیارد تومان منعقد شده که بخش عمدهای از این قراردادها به مراحله اجرا رسیده و مابقی در حال اجراست.
وی ادامه داد: برهمین مبنا؛ از ابتدای سال جاری تا کنون، 19 قرارداد در شهرستان همدان، 11 قرارداد در شهرستان ملایر، 18 قرارداد در شهرستان نهاوند، 12 قرارداد در شهرستان تویسرکان، 12 قرارداد در شهرستان اسدآباد، 27 قرارداد در شهرستان کبودراهنگ، 19 قرارداد در شهرستان بهار، 9 قرار در شهرستان رزن، 12 قرارداد در شهرستان فامنین و 12 قرارداد در ستاد استان منعقد شده است.
حسینی ضمن اشاره به موضوع قراردادهای منعقد شده در سال جاری خاطرنشان کرد: قرادادهای مذکور در حوزه؛ اجرای خط انتقال آب، حفر چاه مکانیکی – ضربه ای، احداث مخزن بتنی زمینی، فنس کشی محوطه چاه، احداث و توسعه شبکه توزیع آب، حفر چاه مکانیکی- روتاری، احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ، احداث تصفیه خانه، حفر چاه دستی، تجهیز تاسیسات چاه- مکانیکال، اجرای خط برق و نصب ترانس چاه، آبرسانی با تانکر سیار، اصلاح، بازسازی و تجهیز مخازن آب، ساخت هر نوع حوضچه و منهول آب، فنس کشی مخزن ذخیره آب، اجرای خط انتقال فاضلاب، انجام امور مشترکین، اجرای سامانه خود کنترلی و اسکادا مخزن، مطالعه و طراحی آب، اجرای شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب، تعمیر و نگهداری تاسیسات آب، کف شکنی چاه، حفر گالری چاه، لایروبی قنات، تجهیز تاسیسات چاه- الکتریال، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب، خدمات نرم افزاری، اجرای شیرفشارشکن و خدمات آزمایشگاهی بوده است.
وی با اذعان به اینکه در مدت مشابه سال گذشته 91 قرارداد به مبلغ 10 میلیارد تومان منعقد گردید، عنوان کرد: در سال جاری شاهد رشد کمی قراردادها نیز بودیم.
وی در خصوص نحوه واگذاری قراردادها توضیح داد: برابر آئین نامه و بخش نامههای تدوین شده توسط قانون گذار، معاملات به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی میشوند که بر همین اساس کلیه قرارداهای ما از مردادماه از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اعلام و نسبت به انتخاب پیمانکار واجد صلاحیت اقدام میگردد.
رئیس اداره امور حقوقی و قراردادها و پاسخگویی به شکایات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بهبود عملکرد شرکت آبفار و افزایش رضایتمندی مشترکین روستایی در سال جاری، اظهار کرد: خوشبختانه درسال 97 با افزایش رضایتمندی مشترکین مواجه بودیم به گونه ای که این نوع از رضایتمندی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 80 درصد رسید.
وی افزود: در سال جاری تنها با 2 تا 3 شکایت مردمی مواجه بودیم که به موارد مذکور نیز رسیدگی شد.
وی توضیح داد: با راه اندازی سامانه 1523 و اعزام اکیپهایهای مربوطه به محل حادثه، کاهش شکایات مردمی و رسیدگی حداکثری به امور مشترکین را شاهد بودیم.
وی در ادامه سخنان خود بااشاره به اینکه یکی از حوزههای فعالیت ما، رسیدگی به امور حقوقی شرکت در مراجع قضایی است، گفت: عمده موارد مربوط به انشعابات غیر مجاز است که در این رابطه به دنبال کاهش تعداد این نوع از انشعابات بوده و هستیم.
مصطفی حسینی با اشاره به نوع برخورد قانون با متخلفین، عنوان کرد:بر اساس قوانین سابق مجازاتها، متخلفین علاوه بر جبران خسارات وارده به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب روستایی، ملزم به پرداخت یک تا دو برابر میزان خسارات وارده بودند که براساس قانون فعلی، خسارات وارده به شرکت با نظر کارشناسان شرکت آبفار تعیین و در نهایت جبران خسارت توسط فرد متخلف الزامی میگردد.
شناسه خبر 1745