شناسه خبر:49844
1400/9/25 10:04:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: وضعیت شرایط نگهداری کالاها در انبارهای اداره کل اموال تملیکی کردستان رضایت بخش است، اما کالاهایی که تاریخ انقضای مشخص دارند، باید در سریعترین زمان به فروش رسیده و یا تعیین تکلیف شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در روند بازدید از انبار‌های اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کردستان، اظهار کرد: موضوع نظارت بر انبارهای اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان از یکسال گذشته در دستور کار بوده و بازدیدهای مکرری از این انبارها انجام گرفته است و نتایج خوبی در راستای ساماندهی این انبارها بدنبال داشته است، اما بنا به دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف اموال تملیکی کشور این بازدید صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان کردستان که یک استان مرزی است با مقوله قاچاق برخورد جدی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که به شدت به اقتصاد، تولید و اشتغال ضربه می‌زند قاچاق است و برخورد با این پدیده شوم به‌عنوان یک اولویت مهم در دستگاه قضا در سطح استان دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: روند صحیحی بر نگهداری اموال در انبارهای اداره‌کل اموال تملیکی استان حاکم است و امیدواریم تکلیف اموال موجود در انبارهای این سازمان در کمترین زمان ممکن روشن روشن شود و پرونده‌های موجود در این خصوص در دادگستری و تعزیرات استان در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این بازدید اظهار کرد: طی یکسال اخیر بازدیدهای مکرری از انبار اموال تملیکی استان صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: وضعیت شرایط نگهداری کالاها در این انبار رضایت‌بخش است، اما کالاهایی که تاریخ انقضای مشخص دارند باید در سریع‌ترین زمان به فروش رسیده و یا تعیین تکلیف شوند.

محمدجباری افزود: بخشی از عدم تعیین تکلیف این کالا‌ها، عدم تسریع در پاسخگویی از سوی مراجع مربوطه به استعلامات است و در این خصوص به صورت جدی پیگیر‌های لازم از سوی مراجع پاسخگو را انجام خواهیم داد تا حقوق بیت‌المال و اموال مردم تضییع نشود.

شناسه خبر 49844