شناسه خبر:53294
1400/12/18 09:42:38

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان با بیان اینکه با اجرای طرح استقبال از بهار این نوید را به شهروندان می‌دهیم که هیچ چاله یا خرابی در بحث رویه‌های آسفالتی نداشته باشیم، عنوان کرد: البته شهروندان عزیز هرجا چاله یا خرابی آسفالت در مسیر عبوری خودروها مشاهده می‌کنند، با سامانه 137 شهرداری در میان بگذارند تا براساس اولویت و اهمیت معبر تحت آسفالت‌ریزی قرار بگیرد

با بیان اینکه بر اثر نزولات آسمانی و فرآیند برف‌روبی که در شهر همدان انجام شده رویه آسفالتی خیلی از معابر آسیب دیده و باعث ایجاد ترک و چاله شده است، گفت: شهرداری با نزدیک شدن به فصل بهار برحسب سنت دیرینه درصدد بهبود آسفالت‌ها در راستای نگهداری از معابر برآمده است و امیدواریم با فراغ بال به شهروندان خدمات شایسته‌ای ارائه بدهیم.

سیدمسعود حسینی ضمن بیان مطالب فوق، به طرح استقبال از بهار اشاره و ابراز کرد: طرح استقبال از بهار همه‌ساله به جهت آماده‌سازی شهر و مناسب‌سازی معابر و مبلمان شهری و ایجاد فضای مناسب برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در همدان اجرا می‌شود که در تمامی بخش‌های عمرانی و خدماتی است.

وی ادامه داد: در طرح استقبال از بهار در حوزه آسفالت، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت‌های فرسوده که از اول اسفندماه آغاز شده، سعی کردیم اکثر چاله‌های ایجادشده در بستر خیابان‌ها را ترمیم کنیم و به‌منظور اجرای بهتر و شایسته این طرح از شهروندان محترم تقاضا می‌شود در هر نقطه از شهر چاله یا فرسودگی آسفالت را به سامانه 137 شهرداری که 24 ساعته پاسخگو است، اطلاع دهند تا در اسرع وقت به رفع نواقص از سوی اکیپ اجرایی اقدام شود.

شهردار همدان با تأکید بر این مسئله که طرح تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد، افزود: به‌منظور اجرای این طرح گروه‌های اجرایی به‌طور دائم طی تمام ایام در سه بخش رفع چاله‌ها، خرابی سطح و سرویس معابر به ترمیم رویه‌های آسفالتی که بر اثر نفوذ آب به لایه‌های زیرین آسیب دیده‌اند، اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری ارائه خدمت‌ مطلوب به شهروندان است و شهرداری همدان همواره به جهت رفاه شهروندان و سوق دادن شهر به سوی آبادانی، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است؛ با ادامه طرح این نوید را به شهروندان می‌دهیم که هیچ چاله یا خرابی در بحث رویه‌های آسفالتی نداشته باشیم، البته شهروندان عزیز هرجا چاله یا خرابی آسفالت در مسیر عبوری خودروها مشاهده می‌کنند، با سامانه 137 شهرداری در میان بگذارند تا براساس اولویت و اهمیت معبر تحت آسفالت‌ریزی قرار بگیرد.

معاون زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار همدان نیز با اشاره به اینکه توجه به خواسته‌های مردم همیشه مد نظر شهرداری و مدیریت شهری بوده است، گفت: مدیریت شهری و سازمان‌های مربوطه با اجرای طرح استقبال از بهار درصدد این هستند تا با رفع نواقص در حوزه عمرانی و حمل‌ونقل و زیباسازی، شهری زیبا برای همدان بسازند.

وحید علی‌ضمیر درخصوص اجرای روکش آسفالت معابر بیان کرد: شهرداری همدان با بهره‌گیری از سه دستگاه فلاسک مجهز به غلتک، کاتر، پیکور و مخزن ثابت نگه داشتن دمای آسفالت، روزانه 200 تُن آسفالت در سطح شهر همدان پخش و تسطیح می‌کند و با توجه به اینکه خیلی از معابر که بار ترافیکی زیادی دارند طی سنوات گذشته آسفالت آن‌ها دچار آسیب‌دیدگی شده است، رویه فرسوده و آسیب‌دیده توسط دستگاه تراش برداشته و در قالب لکه‌های بزرگ توسط دستگاه فینیشر آسفالت مناسب پخش و تسطیح می‌شود.

معاون زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری همدان به فعالیت شبانه‌روزی کارخانه آسفالت و مجتمع صنعتی اشاره کرد و گفت: سازمان عمران با فعالیت 24 ساعته در بخش تولید و پخش آسفالت سعی دارد تا بدون محدودیت در تولید آسفالتی مناسب و با کیفیت، مطابق با استاندارد روز تولید کند.

علی‌ضمیر در ادامه درخصوص بحث تأمین مواد اولیه تولید آسفالت (شن و ماسه) به بهره‌برداری از معدن آق‌حصار اشاره کرد و افزود: قبل از بهره‌برداری از معدن آق‌حصار برای تولید آسفالت مواد اولیه از پیمانکاران مربوطه خریداری می‌شد؛ اما سال گذشته و امسال با برگزاری چند مرحله آتش‌باری، مواد مورد نیاز از معدن آق‌حصار تأمین می‌شود و این ثبات در سنگدانه‌های آسفالتی و طرح اختلاط به‌روز باعث افزایش کیفیت آسفالت شده است.

وی در ادامه گفت: با راه‌اندازی خط چهارم سنگ‌شکن در معدن آق‌حصار، درحال حاضر دو خط در مجتمع صنعتی و دو خط در معدن آق‌حصار خط خردایش داریم که روزانه بالای یک‌هزار تُن تولید مصالح سنگی می‌کند و با این مقدار تولید در بحث مواد اولیه تولید آسفالت به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان نیز یکی از اقدامات پیشگیرانه فرسایش آسفالت را درزگیری دانست و افزود: برای جلوگیری از فرسایش بیشتر آسفالت و کاهش فرسودگی و دوام عمر آسفالت، باید اقدام به درزگیری کرد و این عامل مانع نفوذ آب به لایه زیرین و درون لایه‌ها می‌شود.

احسان صباغی درخصوص درزگیری آسفالت به دستگاه درزگیر اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که درزهای ایجادشده در آسفالت می‌تواند جای مناسبی برای انباشت آب باشد و این انباشته شدن آب زمینه فرسایش بیشتر بستر را فراهم می‌کند، باید با مواد لازم درزها را پُر کرد که این امر با دستگاه درزگیر به‌صورت اتوماتیک با یک اپراتور انجام می‌شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان درخصوص آماده‌سازی معابر به جهت اجرای عملیات ترمیم و لکه‌گیری به تراش و لایه‌برداری قسمت فرسوده آسفالت اشاره کرد و گفت: تراش و لایه‌برداری قبل از اجرای عملیات به دو صورت انجام می‌شود؛ در وسعت تقریباً گسترده از دستگاه مکانیزه تراش استفاده می‌شود که هنگام تراش آسفالت هم‌زمان در کمپرسی بارگیری و به کارخانه آسفالت برای تولید آسفالت بازیافتی انتقال داده می‌شود و در بخش جزئی از دستگاه کاتر و دژبر دستگاه فلاسک برای تراش بهره می‌بریم.

صباغی اظهار کرد: با توجه به دستگاه بازیافت، تراشه‌های آسفالت از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود و با افزودن و اختلاط قیر مجدد و جوان‌کننده، کمبود قیر و مصالح جدید آن جبران می‌شود و به جهت صرفه‌جویی، مجدداً به مرحله پخش و تسطیح برمی‌گردد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان در ادامه افزود: مجموعه سازمان عمران و بازآفرینی علاوه‌بر بحث آسفالت در بخش بازآفرینی، فعالیت شایانی داشته و دارد؛ از قبیل بازسازی و نوسازی جداره‌های خیابان بوعلی، نوسازی نمای ساختمان مجاور مجتمع سینا و طراحی پروژه عظیم مجموعه گردشگری کبابیان و بازسازی دالان کوچه صائمین و آغاز اجرای فاز دوم جداره‌سازی خیابان بوعلی و غیره که در فرصت مقتضی به اجمال شرح داده می‌شود.

شناسه خبر 53294