شناسه خبر:59783
1401/6/16 09:46:39

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هشتمین دستگاه سی‌تی‌اسکن وارد استان شد که با نصب و راه‌اندازی آن، تمامی بیمارستان‌های استان دارای سی‌تی‌اسکن هستند که در نوع خود کم‌نظیر است.

«قباد محمدی» روز سه‌شنبه افزود: در سال گذشته و در پی اعزام یک بیمار خانم با آمبولانس از گیلانغرب به بیمارستان اسلام‌آباد غرب برای انجام سی‌تی‌اسکن، آمبولانس در مسیر دچار سانحه شد و متأسفانه راننده آن جان خود را از دست داد.
وی اضافه کرد: پس از این حادثه با پیگیری‌های مجدانه دانشگاه علوم پزشکی و حمایت ویژه امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه و حیدری نماینده گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی و مساعدت مقام عالی وزارت در سفر اخیر به استان، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته 16 اسلایس تحویل بیمارستان الزهراء گیلانغرب شد و ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: این دستگاه محصول شرکت زیمنس آلمان و مدل somatom go now بوده که ارزش ریالی آن با ارز آزاد نزدیک به هفت میلیارد تومان است.
محمدی افزود: با نصب و بهره‌برداری از این دستگاه، حاشیه امنیت خوبی برای بیماران و کادر درمان شهرستان ایجاد خواهد شد و از اعزام بیماران به شهرهای هم‌جوار جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی اضافه کرد: به این ترتیب تمام بیمارستان‌های شبکه‌های بهداشت و درمان واجد شرایط تابعه دانشگاه مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن می‌شوند.
استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و 500 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، دو بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و دو بیمارستان تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

شناسه خبر 59783