شناسه خبر:63788
1401/9/24 09:00:34

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به مصوبات سفر 23 تیرماه رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه، گفت: در این سفر برای اجرای پروژه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مانند موزه دفاع مقدس کرمانشاه، یادمان شهدا و مراکز فرهنگی این بنیاد 85 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

«بهمن امیری‌مقدم» روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه که با حضور سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس این بنیاد در کشور و همچنین فرماندهان نیروی‌های مسلح استان برگزار شد، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با وجود تمام زحماتی که در این استان متقبل شدند، اما باز کارهای باقی‌مانده زیادی برای انجام دارند.
وی بیان کرد: با وجود اینکه دفاع مقدس از کرمانشاه شروع شده و در این استان پایان یافته، اما هنوز ما یک موزه جنگ نداریم و یا یادمان‌های فرهنگی ما در گیلانغرب و مرصاد هنوز تکمیل نشده، بنابراین کار بسیاری برای انجام داریم.
امیری‌مقدم همچنین از اقدامات انجام‌شده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قدردانی کرد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بین جوانان و آحاد کل جامعه را مصداق بارز جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری دانست.
وی افزود: اگر ما بتوانیم مردانگی، برادری، وحدت، در کنار هم بودن و ولایت‌مداری دوران دفاع مقدس را بین نوجوانان و جوانان گسترش دهیم، یعنی توانسته‌ایم وظایفمان را انجام دهیم.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر ما در مسیر ولایت‌مداری و شهدای دفاع مقدس حرکت می‌کردیم اکنون هیچ مشکلی نداشتیم، بیان کرد: در راه تبیین ارزش‌های دفاع مقدس از توجه ویژه به آموزش‌وپرورش و معلمان نباید غفلت کنیم و در این راه تعامل و هم‌افزایی بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با آموزش‌وپرورش باید خیلی بیشتر از گذشته باشد.
امیری‌مقدم با بیان اینکه باید دوران واقعی قبل از انقلاب و بعد از آن برای جوانان و نوجوانان بازگو شود، اظهار کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان از توسعه و پیشرفت کشور در مقایسه با گذشته بی‌اطلاع هستند که باید در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی مانند کاروان‌های راهیان نور آن‌ها را با ارزش‌ها و توانمندی‌های فعلی کشور آشنا کنیم.
در پایان این مراسم طی حکمی از سوی سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، مدیرکل سابق سردار سرتیپ دوم «ناصر باباخانی» تودیع و سردار سرتیپ «بهروز خوشبخت» به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه معرفی شد.
* کرمانشاه 30 هزار ایثارگر دارد
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان 30 هزار ایثارگر شامل 9 هزار و 800 شهید، 19 هزار جانباز و یک‌هزار و 750 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.
همچنین تقدیم 850 زن شهیده، یک‌هزار و 550 بانوی جانباز و 750 شهید زیر 15 سال از سندهای افتخار مردم این استان است؛ رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، از آنِ کرمانشاه است.
بیش از 27 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه ازجمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌‌الله (ص)، والفجر 10 و مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و این‌ها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

شناسه خبر 63788