گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:99250
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان مطرح کرد:

رفع خطر از 51 نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان همدان

تنها یک نقطه در انتظار اصلاح
رفع خطر از 51 نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان همدان

حمید پرورشی‌خرم روز سه‌شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان برگزار شد، با تأکید بر موقعیت ویژه این استان، ابراز کرد: استان همدان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم 16 استان کشور را تغذیه می‌کند و در بسیاری از موارد، تنها مسیر دسترسی غرب کشور به مرکز و پایتخت به‌شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: استان همدان درمجموع دارای پنج هزار و 442 کیلومتر راه است که نگهداری، ایمن‌سازی و ارائه خدمات در این شبکه گسترده، نقش مؤثری در پشتیبانی از حمل‌ونقل کالا و مسافر در سطح ملی ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با تشریح وضعیت شبکه راه‌های استان، همدان را یکی از پُرترددترین استان‌های کشور با تراکم بالای راه و ترافیک عبوری دانست و اظهار کرد: استان همدان دارای 85 کیلومتر آزادراه است که 3.5 درصد از آزادراه‌های کشور را شامل می‌شود؛ همچنین 655 کیلومتر بزرگراه با سهم 3.6 درصد، 290 کیلومتر راه اصلی با سهم 1.2 درصد، یک‌هزار و 51 کیلومتر راه فرعی با سهم 1.8 درصد و سه هزار و 360 کیلومتر راه روستایی دارد.
وی افزود: ازنظر سطح آسفالت راه‌ها، استان همدان دارای 26 کیلومتر راه در هر 100 کیلومتر مربع است؛ درحالی که میانگین تراکم راه در کشور، 13.8 کیلومتر در هر 100 کیلومتر مربع بوده و این بدان معنا است که تراکم راه‌های استان همدان تقریباً دو برابر میانگین کشوری بوده و سهم راه‌های استان نسبت به مساحت، بالاتر از متوسط کشور است.
پرورشی‌خرم ارزش ریالی شبکه راه‌های استان را قابل توجه عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی این سرمایه عظیم، براساس نوع راه، حدود هفت هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که نشان‌دهنده حجم زیاد دارایی‌های زیرساختی استان است.
وی با اشاره به نسبت طول راه‌ها و میزان تردد در استان، تصریح کرد: استان همدان حدود 2.4 درصد از طول کل راه‌های کشور را در اختیار دارد، اما سهم تردد ما نسبت به کل کشور، 3.3 درصد است؛ این اختلاف نشان می‌دهد همدان ازنظر تراکم ترافیکی، جزء شلوغ‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به وضعیت راه‌های شریانی استان، گفت: از مجموع پنج هزار و 442 کیلومتر راه استان، 836 کیلومتر راه شریانی است. متولی راه‌های شریانی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بوده و اعتبارات این راه‌ها نیز باید از محل اعتبارات ملی تأمین شود.
پرورشی‌خرم در ادامه به تشریح موضوع ایمنی جاده‌ها پرداخت و ابراز کرد: شناسایی 52 نقطه حادثه‌خیز استان در سه سال گذشته انجام شده است؛ شناسایی نقاط حادثه‌خیز هر سه سال یک‌بار براساس مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ابلاغ و انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با توضیح فرآیند قانونی شناسایی و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، از رفع کامل بخش عمده این نقاط در محورهای استان خبر داد و اظهار کرد: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز براساس طرحی است که توسط مشاور تهیه می‌شود و اجرای آن در یک بازه سه‌ساله و مطابق برنامه زمان‌بندی، پیش می‌رود؛ این طرح مربوط به سه سال گذشته بوده و با پایان سال مالی جاری که حدوداً تا شهریورماه ادامه دارد، به اتمام می‌رسد.
وی با تأکید بر اهمیت محورهای پُرتردد استان، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که 22 نقطه از مجموع نقاط حادثه‌خیز استان در محدوده محور همدان تا سه‌راهی ساوه قرار دارد. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت ویژه این محور براساس شاخص‌های سازمان راهداری است و بی‌دلیل نیست که یکی از 10 کریدور اصلی کشور، یعنی کریدور همدان–کنگاور، در این محدوده تعریف شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تراکم بالای ترافیک، فراوانی حوادث و حجم بالای تردد در محور همدان تا سه‌راهی ساوه، اهمیت ویژه این مسیر را دوچندان کرده است؛ خوشبختانه از مجموع 52 نقطه حادثه‌خیز شناسایی‌شده، تاکنون 51 نقطه به‌طور کامل رفع خطر شده و تنها یک نقطه باقی مانده است.
وی ادامه داد: این نقطه باقی‌مانده مربوط به تقاطع مهدی‌آباد، مشهور به تقاطع پادگان، در محور همدان–کرمانشاه و در حد فاصل همدان تا سه‌راهی بهار است. برای رفع این مشکل، اجرای دو دوربرگردان پیش‌بینی شده؛ یکی بعد از میدان مریانج و دیگری قبل از پلیس‌ راه و سه‌راهی بهار که یکی از آن‌ها اجرا شده است.
پرورشی‌خرم با اشاره به تأخیر ایجادشده در تکمیل طرح، گفت: متأسفانه اجرای دوربرگردان دوم به‌دلیل شرایط جوی، بارش‌ها و برودت هوا، با وقفه مواجه شد، اما با اجرای این دوربرگردان و شکافتن جدول قبل از میدان بهار، امکان بستن تقاطع پادگان فراهم می‌شود. به‌دلیل ملاحظات امنیتی این پروژه، بستن این تقاطع به‌صورت فیزیکی نخواهد بود؛ به‌دلیل مسائل امنیتی و پدافندی، یک درِ ریلی خریداری و در محل نصب می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: نقاط حادثه‌خیز به‌صورت تفکیکی و براساس محورهای مختلف تدوین شده است. محور همدان تا سه‌راهی ساوه به‌دلیل داشتن 22 نقطه از 52 نقطه شناسایی‌شده، در اولویت قرار دارد.
وی افزود: در این بین، به‌لحاظ تقسیمات جغرافیایی و سیاسی، برخی محورها ازجمله همدان، بهار و کبودراهنگ، به‌طور هم‌زمان درگیر هستند و به همین دلیل ممکن است تمرکز نقاط در یک محور خاص، در آمار شهرستانی نمود متفاوتی داشته باشد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اقدامات انجام‌شده و در دست اجرا برای افزایش ایمنی راه‌ها، از تعریف و اجرای پروژه‌های متعدد در نقاط حادثه‌خیز و مستعد حادثه استان خبر داد و اظهار کرد: برخی از نقاط یا جزء مواردی بوده‌اند که پیش‌تر شناسایی شده‌اند، اما در شاخص‌های نهایی به‌عنوان نقطه حادثه‌خیز ریز احصا نشده‌اند، یا نقاطی هستند که در بازدیدهای میدانی بعدی به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که ظرفیت بروز تصادف را دارند.
وی افزود: این نقاط براساس ممیزی‌های ایمنی، نظرات کارشناسی و بررسی‌های میدانی پیگیری و اصلاح می‌شوند و عمده اقدامات نیز شامل آشکارسازی بیشتر، مدیریت سرعت و ارتقای مؤلفه‌های ایمنی است؛ درحال حاضر 12 نقطه را براساس شاخص‌های موجود، در دستور کار داریم.
پرورشی‌خرم ادامه داد: تاکنون 9 پروژه مهم دیگر تعریف شده است که مهم‌ترین آن‌ها، اجرای پُل تقاطع جهان‌آباد است؛ برای این پروژه، قرارداد 163 میلیارد تومانی منعقد و عملیات عمرانی آن آغاز شده است.
پرورشی‌خرم اضافه کرد: با تکمیل لوپ‌های این تقاطع، دسترسی مناسب به آزادراه و همچنین اتصال به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد، فراهم می‌شود که این موضوع، آثار مثبت قابل توجهی در حوزه تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود شاخص‌های اقتصادی منطقه، به همراه خواهد داشت.
وی به سایر پروژه‌های مهم ایمنی اشاره کرد و گفت: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به محور کوهانی، احداث زیرگذر سیمین که سال‌ها با چالش مواجه بوده، تکمیل دوربرگردان‌های مسیر همدان- رزن، محور چشین-ابرو و رمپ‌های سردارآباد اشاره کرد که برخی از آن‌ها به‌دلیل معارضات، حدود چهار سال نیمه‌کاره مانده بودند، اما با تأمین اعتبار جدید، قرارداد بسته شده و پیمانکار عملیات اجرایی را آغاز کرده است.
وی با اشاره به برنامه‌های اصلاحی در محور جوکار، بیان کرد: در محدوده حسین‌آباد شاملو، سامان‌دهی تقاطع، جدول‌کشی و در مراحل بعدی اجرای روشنایی و احداث زیرگذر در برنامه قرار دارد که با توجه به جمعیت روستاهای این منطقه، نقش مؤثری در ارتقای ایمنی خواهد داشت.
این مقام مسئول افزود: همچنین هشت قرارداد دیگر در نقاطی نظیر تقاطع آجین، تقاطع مهاجران، میدان زاغه، تقاطع نورآباد، دوربرگردان دستجرد، تقاطع سوباشی و پروژه‌های ایمنی در محدوده روستاهای فیض‌آباد و رسول‌آباد، منعقد شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اهمیت آشکارسازی تجهیزات ایمنی، گفت: یکی از اقدامات مهم ما در حوزه ایمنی، آشکارسازی دماغه‌ها است؛ در 9 ماه گذشته حدود 90 مورد آشکارسازی انجام شده؛ البته به‌دلیل قرار گرفتن در معرض تردد بالا و سوانح، این تجهیزات نیازمند بازبینی و تجدید مستمر هستند.
وی با اشاره به تجهیزات نظارت و کنترل ترافیک، تصریح کرد: در کنار اصلاح فیزیکی نقاط پُرحادثه، موضوع ایمنی و امنیت راه‌ها از طریق سامانه‌های نظارتی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. در همین راستا، 34 دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای استان فعال است که تصاویر آن‌ها به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال شده و همچنین در اختیار پلیس قرار گرفته و نقش مؤثری در پایش تردد و ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر نقش سامانه‌های هوشمند در کاهش تصادفات، از جایگاه ویژه این استان در اعمال «کنترل سرعت متوسط» خبر داد و در تشریح اقدامات ایمنی انجام‌شده اظهار کرد: طبق آمار سالنامه‌های رسمی و داده‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور، به‌طور متوسط در کشور به‌ازای هر 16.5 کیلومتر، یک سامانه نظارتی وجود دارد؛ درحالی که با 104 سامانه فعال در استان همدان، این عدد به حدود هر هشت کیلومتر یک سامانه رسیده است و به دنبال آن هستیم تا سال آینده افزایش 50 درصدی داشته باشد.
پرورشی‌خرم افزود: دوربین‌های نظارتی تصویری ما 34 دستگاه هستند؛ 9 دستگاه جدید درحال بروزرسانی بوده‌ و جایگزینی 11 مورد را داریم. همچنین دارای چهار سامانه توزین درحال حرکت، 104 سامانه ثبت تخلفات عبورومرور و 98 دستگاه ترددشمار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طول کل راه‌های شریانی کشور 34 هزار و 634 کیلومتر است و 836 کیلومتر آن در استان همدان قرار دارد، شاخص ارزیابی ما صرفاً راه‌های شریانی است؛ با اضافه شدن هفت تا هشت سامانه جدید، به‌طور میانگین در هر 5.5 کیلومتر از راه‌های شریانی استان، یک دوربین نظارتی خواهیم داشت که این میزان، تقریباً سه برابر میانگین کشوری است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات عمرانی و بهسازی راه‌ها اشاره کرد و گفت: طی 9 ماهه نخست سال جاری 14 کیلومتر آسفالت حفاظتی با استفاده از روش‌هایی مانند میکروسرفیسینگ، اجرا شده است.
پرورشی‌خرم توضیح داد: محدود بودن این عدد به شرایط اقلیمی استان، اختلاف شدید دمایی بین تابستان و زمستان و همچنین ضرورت برخورداری راه‌ها از قابلیت فنی اجرای روکش‌های حفاظتی، بازمی‌گردد.
وی ادامه داد: علاوه‌بر این، 217 کیلومتر تراش و اصلاح رویه، 86 کیلومتر عملیات تکمیلی و درمجموع 444 کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شریانی و غیر شریانی استان طی 9 ماهه امسال اجرا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مجموع این اقدامات نشان می‌دهد که در 9 ماهه نخست سال جاری، درمجموع 763 کیلومتر عملیات مرتبط با بهسازی، روکش و ارتقای ایمنی راه‌ها در سطح استان همدان انجام شده که گامی مؤثر در کاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی استان محسوب می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با تشریح جزئیات اقدامات انجام‌شده در حوزه بهسازی، روکش و نگهداری راه‌ها، از اجرای مرحله‌ای پروژه‌ها با رویکرد ارتقای ایمنی، مدیریت ترافیک و توزیع هدفمند اعتبارات خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر درزگیری‌ها به‌صورت کاملاً پلیمری انجام می‌شود و هدف آن، افزایش دوام رویه و ارتقای ایمنی مسیر است.
وی افزود: برخی محورها با توجه به ماهیت ترافیکی و سابقه تصادفات، نیازمند مداخلات ویژه بودند که درمجموع تاکنون حدود 15.5 کیلومتر خروجی عملیاتی در این بخش داشته‌ایم؛ نمونه شاخص آن، اجرای 2.5 کیلومتر از گردنه اسدآباد بوده که با رویکرد فازبندی اجرا شده است.
پرورشی‌خرم با تشریح دلایل فازبندی این پروژه، گفت: گردنه اسدآباد درمجموع حدود 30 کیلومتر مسیر رفت و برگشت دارد و اجرای کامل آن در یک مقطع نه ازنظر تأمین اعتبار ممکن است و نه ازنظر ایمنی و مدیریت ترافیک؛ به همین دلیل پروژه به فازهای اجرایی تقسیم شد تا ضمن حفظ ایمنی، با ایجاد اخلال ترافیکی مواجه نشویم.
وی ادامه داد: 2.5 کیلومتر نخست این مسیر پیش از ایام اربعین به زیر ترافیک رفت و فاز تکمیلی آن نیز در دست اجرا است؛ برای این بخش با عرض پنج متر و از محدوده قهوه‌خانه چراغ تا بالای گردنه، حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل ادامه مسیر تا رأس گردنه نیز 40 میلیارد تومان دیگر در مرحله مناقصه قرار دارد.
این مقام مسئول به سایر پروژه‌های بهسازی اشاره کرد و افزود: در محور ملایر-جوزان-شریف‌آباد، 6 کیلومتر زیر ترافیک رفته است.
پرورشی‌خرم خاطرنشان کرد: سه کیلومتر از محور گردشگری سد اکباتان نیز در برنامه اجرایی قرار گرفته و بخشی از آن انجام شده است.
وی ادامه داد: در حوزه محورهای گردشگری، با تأمین اعتبار 117 میلیارد تومانی، قرارداد بهسازی سه محور شامل سد اکباتان، چشین و امامزاده محسن، منعقد شده است؛ منظور از محور امامزاده محسن، مسیر حیدره تا سه‌راهی سولان بوده که به‌صورت کامل بهسازی خواهد شد. محور سد اکباتان نیز به طول سه کیلومتر بهسازی شده و فازهای تکمیلی آن در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به هزینه‌های انجام‌شده، تصریح کرد: در محور ملایر- جوزان، 6 کیلومتر عملیات بهسازی با هزینه 30 میلیارد تومان انجام و 50 میلیارد تومان دیگر نیز تأمین اعتبار شده که در مرحله انتخاب پیمانکار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ابنیه فنی استان اشاره کرد و گفت: درمجموع استان همدان دارای 9 هزار و 554 دستگاه پُل و آبرو است؛ بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد دو شهرستان کبودراهنگ و ملایر در شاخص‌های ارزیابی سازمان راهداری، وضعیت‌های بسیار مطلوبی دارند و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت خوب ارزیابی می‌شوند.
پرورشی‌خرم افزود: با توجه به شرایط خاص استان همدان ازنظر اختلاف شدید دمایی، نیاز مستمر به نمک‌پاشی و برف‌روبی داریم و نگهداری از ابنیه فنی نیازمند فعالیت شبانه‌روزی است. با‌این‌حال ضمن پیگیری مستمر همکاران، وضعیت پُل‌ها و آبروهای استان در سطح قابل قبول قرار دارد.
وی با اشاره به تعمیرات اساسی پُل‌ها، اظهار کرد: در حوزه ابنیه فنی، 15 دستگاه پُل دارای شاخص تعمیرات اساسی شناسایی شده‌اند و اقدامات لازم برای ایمن‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته؛ علاوه‌بر این، طی ماه‌های اخیر ایمن‌سازی پُل‌ها به‌طور ویژه دنبال شده است.
این مقام مسئول افزود: سیاست جدید سازمان راهداری استفاده از حفاظ‌های بتنی به‌جای گاردریل‌های فلزی است، چراکه این نوع حفاظ‌ها هم از نظر ایمنی عملکرد بهتری دارند، هم هزینه نگهداری آن‌ها کمتر است و هم به‌دلیل نداشتن ارزش سرقتی، آسیب‌پذیری کمتری دارند؛ به همین دلیل، به‌تدریج گاردریل‌ها از چرخه استفاده خارج می‌شوند.
پرورشی‌خرم تصریح کرد: تاکنون حدود پنج کیلومتر حفاظ بتنی اجرا شده و 30 کیلومتر دیگر نیز در برنامه اجرایی قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه روشنایی، گفت: درحال حاضر 152 کیلومتر سیستم روشنایی به‌صورت مستمر در محورهای استان فعال است و نگهداری آن‌ها به‌طور دائمی انجام می‌شود؛ با توجه به گستردگی پنج هزار و 400 کیلومتری شبکه راه‌های استان، حفظ و سرویس‌دهی این حجم از روشنایی کار ساده‌ای نیست، اما تلاش شده شرایط در وضعیت قابل قبول نگه داشته شود.
وی افزود: 12 کیلومتر روشنایی جدید به بهره‌برداری رسیده و اجرای 12 کیلومتر دیگر نیز در برنامه قرار دارد؛ همچنین 15 تقاطع جدید ایجاد شده و احداث 15 تقاطع دیگر (که پنج مورد آن در نهاوند شاخص است)، در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: درمجموع یک‌هزار و 500 شاخه گاردریل تعمیر یا تعویض و توری‌کشی ایمنی در 15 نقطه حادثه‌خیز به‌صورت موضعی اجرا شده است؛ همچنین قرارداد اجرای نیوجرسی در حدود 30 تا 40 کیلومتر از محورهای اولویت‌دار منعقد شده و هدف این است که پیش از عید در محورهای شاخص استان، خط‌کشی راه‌ها به‌صورت پیمانی و اساسی، انجام شود.
پرورشی‌خرم با اشاره به نصب گسترده تابلوهای ترافیکی، گفت: درمجموع 18 هزار و 321 عدد تابلو در سطح راه‌های استان نصب شده است؛ شاید این اقدام در نگاه اول چندان نمود نداشته باشد، اما واقعیت این است که تابلوهای فلزی ماندگاری پایینی دارند و به‌دلیل ارزش ریالی، در معرض سرقت هستند.
وی افزود: به همین دلیل به سمت استفاده از تابلوهای کامپوزیتی حرکت کرده‌ایم؛ این تابلوها ازنظر ریالی ارزش سرقت ندارند و دوام بالاتری دارند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و فعالیت‌های اداره ایمنی و ترافیک، بخش مهمی از این فرآیند است.
پرورشی‌خرم با تأکید بر پرهیز از ایجاد سردرگمی آماری در حوزه تصادفات، گفت: ایمنی ترافیک نیازمند اقدام شاخص، سریع و مبتنی بر کار کارشناسی است؛ نه صرفاً انباشت آمار بدون خروجی عملی!
وی با اشاره به وضعیت مراکز معاینه فنی، ابراز کرد: درحال حاضر پنج مرکز معاینه فنی فعال و دو مرکز درحال احداث داریم؛ طی 9 ماه گذشته 61 هزار و 805 مورد معاینه فنی در این مراکز انجام شده که از این تعداد، 44 هزار و 908 دستگاه موفق به کسب برگه معاینه فنی شده‌اند و حدود 27 درصد نیز به‌دلیل نقص فنی، مردود شده و ملزم به انجام اقدامات اصلاحی بوده‌اند.
پرورشی‌خرم ادامه داد: بازدید و نظارت بر این مراکز به‌صورت مستمر انجام می‌شود؛ در 9 ماه گذشته 63 مورد بازدید و بازرسی از این پنج مرکز توسط همکاران ما صورت گرفته است. در برخی موارد برگ معاینه فنی صادرشده برای ماشین‌آلات سنگین، مجدداً کنترل و تست‌ها بازبینی شده که درصورت مشاهده تخلف، پرونده به کمیسیون ارجاع و برخورد قانونی می‌شود.
وی با تأکید بر اهمیت ایمنی ناوگان عمومی به‌ویژه در بخش مسافری، گفت: حضور فیزیکی مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر برای ما اهمیت زیاد دارد؛ آن‌ها در پایانه کالای استان 24 ساعته حضور دارند و پیش از صدور صورت‌وضعیت، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: در بخش مسافری، به‌خصوص ناوگان اتوبوسی، پیش از صدور صورت‌وضعیت، خودرو به‌طور کامل بازدید می‌شود؛ چک‌لیست‌های معاینه فنی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند و تنها درصورت تأیید ایمنی، مجوز تردد صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این سختگیری‌ها شاید برای برخی شرکت‌های مسافربری محدودیت ایجاد کرده باشد، اما نتیجه آن قابل دفاع است؛ خوشبختانه در 9 ماه گذشته حتی یک مورد تصادف منجر به فوت یا جرح که صورت‌وضعیت آن از استان همدان صادر شده باشد، نداشته‌ایم.
این مقام مسئول افزود: کنترل ناوگان صرفاً میدانی نیست. علاوه‌بر گشت‌های دروازه‌ای، از سامانه‌های هوشمند ازجمله سیستم «تاپ» استفاده می‌کنیم. در این سامانه مغایرت‌های مربوط به سوخت، اضافه‌تناژ، نوع بار، بارنامه و مسیر تردد به‌صورت دقیق کنترل می‌شود.
پرورشی‌خرم در پایان سخنانش به فعالیت 44 مجتمع بین راهی در استان اشاره کرد و گفت: 18 مجتمع دیگر نیز به‌منظور ارائه خدمات بیشتر، درحال احداث است.

ارسال نظر

سوال: ماهی بزرگ در اقیانوس؟ koose

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار