شناسه خبر:66815
1401/12/14 02:26:50

سپهرغرب، گروه خبر: نخستین رویداد ملی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان استان مرکزی شروع به کار کرد.

با همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی و با حضور رؤسا و معاونین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی، دانشگاه اراک، سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اراک، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، نخستین رویداد ملی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان افتتاح شد.

در این مراسم گودرزی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: بزرگ‌ترین معضل بخش کشاورزی کمبود دانش است که باعث هدررفت سرمایه‌ها در این بخش می‌شود و یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکل، داشتن تولیدات فناورانه است.

ذوالفقاری رئیس دانشگاه اراک و رئیس قرارگاه دانش‌بنیان استان نیز با ذکر این نکته که اولویت نخست کشور امنیت و سلامت غذایی است، اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به مهارت‌ورزی دارد که این مهارت‌ورزی دانش‌محور باید در دانشگاه اجرا شود.

شمسی از پارک علم و فناوری استان نیز طی سخنانی گفت: برای خلق ارزش در حوزه کشاورزی داشتن تفکر دانش‌محور، روحیه هم‌افزایی و کار تیمی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

این رویداد طی دو روز با برپایی کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان، برگزار می‌شود.

شناسه خبر 66815