شناسه خبر:67189
1401/12/22 10:03:26

سپهرغرب، گروه مشکات: مسجد خانه خدا و شریف‌‏ترین مکان روی زمین، جایگاه مناسبی برای حل مشکلات مسلمانان و آمادگی به‌منظور جهاد و مبارزه با دشمنان خداست، مردمی‌بودن، هدفمندی و انسجام از مهم‌ترین ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

عقیل عارفی، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم بم و مؤسسه نوباوران جوان بم در یادداشتی به موضوع تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پرداخته است. مشروح این یادداشت در ادامه می‌آید؛
«سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را فراموش نکنید، مقام معظم رهبری».
مسجد خانه خدا و شریف‏‌ترین مکان روی زمین، جایگاه مناسبی برای امر به معروف و نهی از منکر، حل مشکلات مسلمانان و آمادگی به‌منظور جهاد و مبارزه با دشمنان خدا و انسانیت است.
مردمی‌ بودن، هدفمندی و انسجام از مهم‌ترین ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که دستاوردها و موفقیت‌های فراوانی را در تمام حوزه‌ها به ارمغان آورده، آنچه بر شکوه و زیبایی این مجموعه افزوده حضور جوانان متعهد و کارآمد در مساجد است.
مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آن‌ها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست. نَفس حضور در مسجد، اثر تربیتی دارد و از سویی، بهترین قشری که با حضور در مساجد، باید برای اهداف تربیتی، بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، نوجوانان و جوانان هستند که این مهم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.
مساجد مرکز ثقل فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی‌، اقتصادی و سیاسی می‌باشند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می‌دهند، مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه‌های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها هستند که باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.

شناسه خبر 67189