شناسه خبر:67266
1401/12/24 14:43:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: برندا فلورز کارشناس تسلیحاتی کمیته بین‌المللی صلیب و نمایندگان سازمان امداد و نجات از مکان‌های نظامی متروکه جنگ در مناطق آلوده به مین این استان بازدید کردند.

محمدباقر محمدی، در این‌باره اظهار کرد: خانم برندا فلورز کارشناس تسلیحاتی کمیته بین‌المللی صلیب و نمایندگان سازمان امداد و نجات طی سه روز از مکانی که حاوی مهمات به جامانده از جنگ که قربانی گرفته بودند و سنگرهای نظامی‌ که در مواقع حضور کاروان‌های راهیان نور به شمار می‌رفتند‌، بازدید کرد.
وی با بیان اینکه امروز بازدید کارشناس‌ تسلیحاتی‌ صلیب‌ سرخ‌ از برگزاری کلاس‌های آموزشی و مکان‌های نظامی متروکه جنگ در مناطق آلوده به مین این استان به پایان رسید، افزود: آموزش و آگاهی‌رسانی مردم در استان‌های مرزی گامی موثر در پیشگیری از انفجار مین بوده که این امر مهم توسط مربیان آموزش دیده و توانمند جمعیت هلال احمر کرمانشاه در سطح شهر و روستا در حال برگزاری است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی، همچنان عوارض ناشی از مین و مهمات منفجر نشده برای خانواده شهدا و جانبازان ادامه دارد.
وی گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی کشور و جزو استان‌های آلوده به مین است، به دلیل همجواری با کشور عراق، همچنان بعد از جنگ نیز با این عارضه بیشتر درگیر بوده و اکنون با گذشت چندین سال از جنگ، به واسطه عوامل طبیعی و جابجا شدن مهمات منفجر نشده عوارض ناخوشایندی را همچنان به همراه دارد چرا که مدل دشمنی که در ذات مین است را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
محمدی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، با حس مسؤولیت و حس بشردوستانه‌ای که دارد در طی برگزاری برنامه‌ها و حمایت‌های مختلف با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، جهت ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به صورت داوطلبانه گام‌های موثری برداشته و در مناطق مختلف به‌خصوص شهرستان‌های‌ آلوده به مین، آموزش‌های لازم جهت آگاهی‌رسانی خطرات مین را توسط مربیان و رابطین آموزشی برای عموم مردم ارائه کرده و همچنین امید است که در هیچ روستا و شهری شاهد صدای دلخراش انفجار مین نباشیم و صدای خنده و زمزه کودکان شنیده شود.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این پروژه، پاسخ به بعضی آثار به جا مانده از جنگ در کشور است که در 5 استان غربی کشور، در حوزه بحث مین و بحث آگاهی‌رسانی از این خطرات، توسط مربیان و رابطین مین، براساس سرفصل‌های تدوین شده، آموزش‌ها به همراه وسایل کمک آموزشی، پوستر، بروشور و لوازم‌التحریر به جوامع هدف ارائه شد.
محمدی خاطرنشان کرد: در طرح‌ مین، آموزش‌های لازم در گروه‌های سنی و با بیانی رسا ارائه می‌شود که ارتباط مربیان با جامعه هدف نیز موثر است و امید است با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های بیشتری بتوانیم این طرح را در سال‌های آتی برگزار کنیم.

شناسه خبر 67266