شناسه خبر:69068
1402/2/24 01:54:47

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: مدیر انتشارات امیرکبیر گفت: 33 عنوان کتاب چاپ اول همراه با آثاری چون «شاهکارهای ادبیات فارسی» و «گزیده سخن فارسی» از آثار این‌ناشر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند.

مهران عباسی مدیر انتشارات امیرکبیر، در رابطه با حضور این انتشارات در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: نشر امیرکبیر امسال با 400 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر می‌شود که 330 عنوان از آن کتاب بزرگسال است. همچنین با 102 عنوان کتاب کودک در غرفه شکوفه که بخش کودک این انتشارات را تشکیل می‌دهد، حضور داریم.

وی با بیان این نکته که امسال 33 عنوان کتاب چاپ اولی جهت عرضه در غرفه داریم، افزود: علاوه‌بر کتاب‌های چاپ اولی که امسال برای اولین بار به نمایشگاه می‌آیند، انتشارات امیرکبیر اقدام به بازطراحی و تجدید چاپ کتاب‌های مهم و نفیس خود نیز نموده است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «شاهکارهای ادبیات فارسی»، «گزیده سخن فارسی» و آثاری از عبدالحسین زرین‌کوب، محمد قهرمان و نیما یوشیج اشاره کرد که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شوند.

مدیر بازرگانی و تجاری انتشارات امیرکبیر در رابطه با استقبال علاقه‌مندان به کتاب از غرفه نشر امیرکبیر گفت: اگرچه روز اول به دلیل طوفان و بارندگی شدید استقبال آن‌طور که فکر می‌کردیم نبود اما در روز دوم به لطف خدا حضور مردم خیلی بیشتر بود. با وجود شرایطی مثل وضعیت اقتصادی، مشکلات معیشتی و همچنین افزایش قیمت کتاب به تبع افزایش قیمت کاغذ، اما امروز 21 اردیبهشت ماه، نمایشگاه روز شلوغ و پرشوری را تجربه کرد.

عباسی در ادامه به کتاب‌های پرفروش انتشارات امیرکبیر در روزهای ابتدایی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: انتشارات امیرکبیر یک انتشارات عمومی است. ما در حوزه ادبیات، تاریخ، لغت‌نامه، دین و مذهب، روانشناسی و فلسفه سرآمد هستیم. در حوزه ادبیات کلاسیک کتاب‌هایی مثل بینوایان، برباد رفته و جنگ و صلح را داریم که به دلیل استقبال همیشگی مخاطبان این کتاب‌ها در تیراژهای بالا به فروش می‌رسند. در حوزه تاریخ هم کتاب‌های تاریخ مشروطه و تاریخ جهان انتشارات ما همیشه فروش بالایی دارند.» او همچنین به بیان تغییراتی که در کتاب‌های پرفروش ایجاد شده است پرداخت و افزود: «اتفاق جدیدی که افتاده این است که طرح روی جلد کتاب‌ها کاملاً تغییر کرده‌اند و به‌روز شده‌اند. ما مطابق با نیازسنجی مخاطبان و مشتریانمان کتاب‌ها را آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه ارائه داده‌ایم.

مدیر بازرگانی انتشارات امیرکبیر با اشاره به چاپ اولی‌های این نشر گفت: علاوه‌بر کتاب‌های تجدید چاپ شده، با توجه به اینکه تیراژ کتاب‌های ما حداقل 500 جلد است، اما کتاب‌های چاپ اولی ما عمدتاً خوب به فروش می‌رسند.

وی در ارتباط با افزایش قیمت کتاب و تأثیر آن بر فروش کتاب‌ها گفت: ما دو مقوله در بحث فروش و بازرگانی کتاب داریم. یکی فروشِ تعدادی است. مثلاً می‌گوئیم انتشارات در نمایشگاه سی و چهارم چه «تعداد» کتاب نسبت به نمایشگاه سی و سوم فروخته است. طبیعتاً به لحاظ تعدادی فروش کتاب‌ها نسبت به سال پیش کمتر شده است. اما در خصوص بحث ریالی، ما کاهش فروش نداشته‌ایم و مثل سال‌های قبل فروشمان خوب است. البته امیدواریم تا پایان نمایشگاه هم با وجود افزایش قیمت‌ها، همچنان فروش ریالی قابل درکی داشته باشیم.

شناسه خبر 69068