شناسه خبر:69308
1402/2/31 12:21:37

مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: گردهمایی منطقه‌ای صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی، دوم و سوم خرداد سال جاری با حضور 6 استان کشور در سنندج برگزار می‌شود.

غلامرضا پاک‌ سرشت روز شنبه اظهار کرد: این گردهمایی با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، ایلام، لرستان و مرکزی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه روز نخست این گردهمایی شامل برگزاری پنج میزگرد ویژه استان‌های مذکور به‌منظور بحث و تبادل نظر در ارتباط با وضعیت صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی و ارائه پیشنهادات و راهکارها و برنامه‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های این صندوق است.

مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان ادامه داد: نتیجه میزگردها هم در سوم خرداد طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ارائه می‌شود.

پاک‌سرشت با اشاره به اینکه فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان از سال 1386 آغاز شده است، گفت: در حال حاضر سرمایه فعلی این صندوق 781 میلیارد ریال است و سالانه وام‌های ارزان قیمت با بهره چهار درصد به اعضای صندوق پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه 213 تشکل شامل اتحادیه و تعاونی‌های زیربخش‌های مختلف کشاورزی در این صندوق عضویت دارند، یادآور شد: 51 درصد سهام این صندوق متعلق به بخش خصوصی و 49 درصد آن هم سهم دولت است.

 

 

شناسه خبر 69308