شناسه خبر:73728
1402/6/28 10:10:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شرکت‌های تعاونی پشتیبان است، گفت: یک هزار و 60 میلیارد ریال برای تسهیلات مشاغل خانگی در این استان اختصاص یافته است.

نورالدین الیاسی روز دوشنبه به اهمیت توجه به مشاغل خانگی تأکید کرد و از اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شرکت‌های تعاونی پشتیبان خبر داد.

وی با بیان این که سال جاری یک هزار و 60 میلیارد ریال برای تسهیلات مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته است، گفت: اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شرکت‌های تعاونی پشتیبان است.

وی تصریح کرد: متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی برای دریافت تسهیلات می‌توانند به سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به نشانی https://smkh.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: هم‌اکنون با مراجعه متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی، صدور مجوزها به‌صورت آنی و در کمترین زمان ممکن انجام شده و برای دریافت تسهیلات متناسب به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

الیاسی ارتقای فرهنگ کار و ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی را به‌عنوان مؤثرترین عامل توسعه استان و ایجاد اشتغال برشمرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خُرد به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده و برنامه‌ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آن‌ها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان کرد: امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در این زمینه به مرحله اجرا درآمده است.

هم‌اکنون از تعداد 3070 شرکت تعاونی در استان ایلام 1418 شرکت فعال در زمینه‌های مختلف تولیدی، حمل و نقل، خدماتی،صنعتی و... فعال بوده که حدود 11 هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند.

شناسه خبر 73728