شناسه خبر:75119
1402/8/4 12:17:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن و تجارت در 30 درصد تولید ناخالص استان نقش داشته و 37 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

بختیار خلیقی اظهار کرد: تسهیل و رفع موانع تولید پیش‌روی صنعت‌گران استان و نقش‌آفرینی هرچه بیشتر آن‌ها در ایجاد اشتغال برای جوانان استان با تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی بستگی دارد.

 

به گفته وی، در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن و تجارت در 30 درصد تولید ناخالص استان نقش داشته و 37 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در فعالیت‌های اقتصادی که به صورت مستقیم در راستای خدمات‌رسانی به مردم است تدوین سند مدون از ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مشکلات استان برای توسعه بخش اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

 

خلیقی اذعان کرد: در راستای تحقق شعار که از سوی رهبری نام‌گذاری شده گام‌های مؤثری را برای توسعه و رشد تولید با حمایت از واحدهای فعال و احیای واحدهای راکد طی یکی دو سال اخیر برداشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه سازمان صمت استان طی دو سال اخیر رتبه اول اشتغال در بین تمام دستگاه‌های اجرایی را کسب کرده است، عنوان کرد: تعهد اشتغال‌زایی سازمان در سال گذشته ایجاد 9 هزار و 800 شغل بود اما موفق اشتغال‌زایی برای 10 هزار و 500 نفر شدیم.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همت مسوولان امروز استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و این نهضت همچنان با ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

 

خلیقی در ادامه به سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و افزود: همزمان با این سفر چندین طرح در حوزه صنعت در استان افتتاح می‌شود که در بحث تولید و اشتغال تأثیرگذار است.

 

وی از برگزاری جشن احیای واحدهای راکد در آینده نزدیک در استان خبر داد و گفت: معتقدیم احیای واحدهای راکد بسیار مهم‌تر از احداث واحدهای جدید است چون در احیای واحدهای راکد با تسهیلات و مدت زمان کمتری می‌توان به تولید و اشتغال دست یافت.

شناسه خبر 75119