شناسه خبر:82069
1403/2/12 19:24:58

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: سال گذشته 270 هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی در ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد که در تاریخ این شهرستان بی‌سابقه است.

سلمان اسماعیلی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر ابراز کرد: سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در این شهرستان رقم خورد و امسال را هم خوب آغاز کردیم که جزء بهترین سال‌های ملایر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش اثرگذار شوراهای اسلامی، افزود: شوراهای اسلامی اکثریت به‌واسطه عملکرد، رأی، اعتبار و رضایت‌مندی قابل قبولی دارند و مردمی، پاکدست و سالم و درحال تلاش شبانه‌روزی هستند.

فرماندار ویژه ملایر با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی شوراهای اسلامی شهر و روستای ملایر، بیان کرد: عموم دهیاران و همه شهردارانی که شوراهای اسلامی در این شهرستان انتخاب کردند، جزء بهترین‌ها هستند و تراز آن‌ها در منطقه و استان قابل قبول است.

اسماعیلی با بیان اینکه کارنامه بخشداران ما نیز قابل قبول است، خطاب به شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد: شوراهای اسلامی باید برای توسعه‌ حوزه مأموریتی خود و ایجاد درآمد پایدار برنامه داشته باشند و در عموم مناطق ما این امر شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که در محور سد کلان، بخش زند و دره جوزان هستند، ظرفیت بالای گردشگری دارند که باید شوراهای اسلامی با همراهی دهیاران و مشارکت مردم برای توسعه این بخش‌ها تلاش کنند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان توسعه ایجاد کرد، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، شوراهای اسلامی باید مردم را وارد کار کنند تا توسعه محقق شود.

اسماعیلی همچنین نهضت ملی مسکن را طرحی بی‌بدیل و شاید تکرارنشدنی در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: شوراهای اسلامی باید از این فرصت مغتنم برای بزرگ‌تر شدن شهرها استفاده کرده و مردم را پای کار بیاورند تا شرایط زیست مناسبی برای شهروندان ایجاد و منجر به رشد تولید، رونق گردشگری و ایجاد درآمد شود.

وی در کنار هم بودن، تلاش، وفاق، وحدت، پرهیز از مسائل اختلافی بین شوراها و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و پیگیری مسائل توسعه‌ای در روستاها و شهرها را از دیگر وظایف شوراهای اسلامی برشمرد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هدف ما در رشد و توسعه منفعت عمومی مردم است و بدون مشارکت مردم توسعه محقق نمی‌شود، بیان کرد: این نقش مهم بر دوش شوراهای اسلامی به‌عنوان نخبگان جوامع محلی است و در همه موارد باید منفعت عمومی را درنظر بگیرید و مردم را با خود همراه کنید.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی باید نقاط مثبت و عملکردها را به مردم بگویند، افزود: مأموریت بزرگ ما نهضت ملی مسکن بود که در ملایر به آخر راه رسیدیم و در ازندریان و جوکار قرعه‌کشی انجام شده و در زنگنه زمین تملک شده و در اسلامشهر آق‌گل با وجود اینکه کسی واجد شرایط نبود، بیش از هفت هکتار زمین منابع طبیعی تعیین تکلیف کردیم که به محدوده الحاق می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه یک‌هزار و 500 نفر در این شهرستان مشمول طرح جوانی جمعیت هستند، گفت: دو هزار هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن توافق کردیم که در گام نخست 515 هکتار آماده شد و در قالب دو شهرک ایمان و امید اجرا می‌شود.

وی همچنین به دور دوم انتخابات در 21 اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و افزود: شوراهای اسلامی خیلی خوب برای افزایش مشارکت نقش‌آفرینی کردند و بعد از دو دوره که شاهد کاهش مشارکت بودیم، در نخستین انتخابات دولت سیزدهم شاهد افزایش نسبی مشارکت بودیم.

فرماندار ویژه ملایر از مردم این شهرستان دعوت کرد: با مشارکت حداکثری و باشکوه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا تکلیف کرسی دوم نمایندگی مجلس در ملایر مشخص شود.

در این مراسم از شوراهای اسلامی شهر و روستای ملایر تجلیل شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82069