شناسه خبر:86597
1403/6/29 18:08:00

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از محکومیت دو میلیارد و 800 میلیون ریالی قاچاقچی گردو و مویز در شهرستان ملایر خبر داد.


به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان، مرضیه یونسی گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز ملایر به پرونده قاچاق یک‌هزار و 440 کیلوگرم گردو و 350 کیلوگرم مویز خارجی به ارزش دو میلیارد و 800 میلیون ریال رسیدگی کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ادامه داد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی و نحوه کشف، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه‌بر ضبط کالاهای کشف‌شده، متخلف را به پرداخت دو میلیارد و 800 میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.
یونسی افزود: همچنین شعبه به‌ازای ضبط وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق، متخلف را معادل ارزش آن به پرداخت دو میلیارد و 800 میلیون ریال جریمه و درمجموع به پرداخت پنج میلیارد و 602 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر از یک خودروی باری وانت، محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.
* محکومیت کابینت‌ساز گران‌فروش در ملایر
یونسی همچنین از محکومیت یک میلیارد و 80 میلیون ریالی یک کابینت‌ساز برای گران‌فروشی خبر داد.
وی ادامه داد: شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی ملایر به پرونده گران‌فروشی در ساخت و نصب کابینت به ارزش 108 میلیون ریال رسیدگی کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: شعبه با توجه به شکایت شاکی و پس از دریافت دفاعیات متهم به‌دلیل ارائه نکردن مدارک لازم، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه‌بر استرداد حق شاکی، متخلف را به پرداخت یک میلیارد و 80 میلیون ریال جزای نقدی معادل 10 برابر ارزش تخلف محکوم کرد.
یونسی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف شهرستان ملایر با دریافت شکایت و استعلام نظریه کارشناسی، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

شناسه خبر 86597