شناسه خبر:10669
1398/5/12 08:52:47

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با تصریح بر اینکه اجرای آزادراه پل زال چیلات نجف اشرف انحراف در ایجاد آزادراه کربلا نیست، گفت: اجرای هر دو طرح مستقل و به‌موازات هم پیگیری می‌شوند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز پنجشنبه گذشته مورد مطرح‌شده درخصوص جایگزینی آزادراه چیلات به‌جای بزرگراه کربلا را بی‌مبنا دانست.

وی گفت: آزادراه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات، نجف، طرحی جدای از آزادراه کرمانشاه، حمیل، مهران و کربلا خواهند بود که به‌صورت جداگانه عملیاتی می‌شوند.

وی افزود: طرح، اعتبار مسیر و مقصد هرکدام از این دو پروژه مستقل و مشخص است و ارتباطی از حیث اعتبار و اجرا با یکدیگر ندارند.

استاندار ایلام گفت: دو پروژه بزرگ ارتباطی در استان به‌صورت هم‌زمان پیگیری و اجرایی می‌شوند، پروژه نخست بزرگراه کرمانشاه- حمیل- ایلام- مهران و کربلا با عنوان بزرگراه کربلا در استان عملیاتی خواهد شد.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: این دو پروژه کاملاً از هم منفک بوده و اعتبارات جداگانه‌ای برای آن‌ها تعریف و تخصیص می‌شود و از سویی هردو این پروژه‌ها به‌موازات هم پیش خواهند رفت.

وی ادامه داد: اجرای این دو آزادراه علاوه بر اینکه استان را به آزادراه‌های کشور متصل می‌کند، حلقه اتصال دو کشور ایران و عراق می‌شود که در روند توسعه استان حائز اهمیت است.

برخی منابع رسانه‌ای استان در چند روز گذشته از احتمال اجرای طرح پل زال- مورموری- دهلران- چیلات- نجف اشرف به‌جای پروژه بزرگراه کربلا که از کرمانشاه به ایلام- مهران- کربلای معلی منتهی می‌شود، ابراز نگرانی کرده بودند.

 

شناسه خبر 10669