شناسه خبر:13608
1398/8/16 09:49:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: امسال 100 تن عسل به ارزش ریالی بیش از 141 میلیارد در این شهرستان تولید و در بازار عرضه شد.

محمد رحیمی سه‌شنبه گذشته اظهار کرد: امسال تولید عسل در شهرستان سروآباد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش داشت که بر اساس آمارگیری، این میزان عسل از 11 هزار و 434 کلنی زنبور شامل یک هزار و 468 کلنی مدرن و 969 کلنی بومی برداشت شده‌است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآوری کرد: درمجموع طی سال جاری از کلنی‌های مدرن زنبور عسل شهرستان، 96 هزار کیلوگرم و از کلنی‌های بومی و سنتی نیز چهار هزار کیلو عسل برداشت و روانه بازار مصرف شده‌است.

وی اذامه داد: تعداد 616 نفر بهره‌بردار در شهرستان سروآباد مشغول کار زنبورداری، تولید عسل و سایر محصولات اصلی مرتبط با زنبور عسل نظیر ژل رویال هستند.

رحیمی اذعان کرد: این شهرستان به لحاظ دارا بودن شرایط آب‌وهوایی مناسب، مناطق کوهستانی، بارندگی‌های خوب، مراتع مناسب، باغ‌ها و کشت محصولات زراعی و همچنین امکان کوچ قشلاق و ییلاق زنبورداران در بیشتر ایام سال و از همه مهم‌تر بالا بودن کیفیت عسل تولیدی، زمینه مناسبی برای توسعه زنبورداری و تولید عسل در استان کردستان دارد.

گفتنی است؛ شهرستان سروآباد با دو بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

شناسه خبر 13608