شناسه خبر:17015
1398/11/12 12:48:28

 استاندار همدان گفت: بهمن ۵۷ و رویدادهایی که منجر به انقلاب اسلامی شد، نقطه عطفی در تاریخ ایران است.

سید سعید شاهرخی صبح شنبه با حضور در گلزار شهدا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر گفت: بهمن ۵۷ و رویدادهایی که منجر به انقلاب اسلامی شد، نقطه عطفی در تاریخ ایران است.

وی گفت: انقلاب اسلامی تحقق شعار محوری و تحول‌برانگیز «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مردم متدین ایران اسلامی بود.

وی با بیان اینکه این شعار پرخاطره و طنین‌انداز مسیر جمهوری اسلامی را مشخص کرد، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دارای چهار محور اصلی و اساسی بود، که به طور دقیق خواست انقلابیون را منعکس و محقق کرد.

استاندار همدان از مبانی و ریشه‌های شکل‌گیری این شعار محوری، نفی وابستگی و استعمار، نَه به استکبار جهانی و کوتاه کردن دست غارت‌کنندگان ثروت و منابع ایران توسط آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانانش بود، گفت: آنچه در جریان انقلاب به لطف معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و در تداوم آن رهبر معظم انقلاب، رقم خورد، همانا تعیین سرنوشت مردم و نحوه اداره کشور به دست ملت ایران بود.

شاهرخی گفت: جمهوری اسلامی نوع و روش رسیدن به استقلال و آزادی را بیان می‌کند؛ هم جمهوریت که حاکمیت اراده مردم در تعیین سرنوشت و، هم اسلامیت که مشروعیت الهی آن را تعیین می‌کند، با هم در این شعار تجمیع شده‌اند.

وی با بیان اینکه بی‌گمان سردمداران استکبار جهانی که پیش از انقلاب از منابع مالی و انسانی ایران بهره می‌بردند، چشم دیدن انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را نداشتند، به همین دلیل همه توانایی و امکانات خود را در راه تخریب این انقلاب و ناچیز شمردن دستاوردهای آن بسیج کردند، گفت: به لطف ملت ایران و رهبر معظم انقلاب با هوشیاری، تمام نقشه‌ها و تلاش‌های دشمنان بی‌اثر و شکست خورد، و به لطف خداوند چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی را در ایام‌الله دهه فجر جشن خواهیم گرفت.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 17015