شناسه خبر:17022
1398/11/13 08:26:59
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز رشد جامعه بود

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز رشد جامعه بود، گفت: جوانان در مورد دوران پهلوی مطالعه کنند و ببینند چه شرایطی داشتیم و زمینه برای پیشرفت فراهم نبود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیب‌الله شعبانی در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدرسه ریحانه‌النبی همدان، اظهار کرد: امام خمینی (ره) روز 12 بهمن‌ماه سال 57 با ورود به ایران در بهشت زهرای تهران سخنرانی داشتند که درواقع نقشه راه و نشان‌دهنده اهداف انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: یکی از صحبت‌های ایشان مسئله فرهنگ بود که البته باید بدانیم انقلاب اسلامی صرفاً بنا نیست به فرهنگ بپردازد، اما فرهنگ‌ برایش اصالت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دومین کلیدواژه سخنان امام (ره) مسئله اقتصاد و مقابله با تبعیض در جامعه بوده، افزود: اقتصاد، رفع تبعیض و اجرای عدالت برای انقلاب اسلامی مهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی، انقلاب اسلامی را حقیقت اجتماعی جامعه‌نگر دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است بگوییم در برخی از عرصه‌ها با عملکرد خود نتوانسته‌ایم موفق باشیم و اشکالاتی وجود دارد، اما اصل انقلاب و هدف نظام اسلامی، برای تحقق اهداف متعالی است.

وی با بیان اینکه استقلال برای کشور بسیار مهم است، اذعان کرد: گاهی ممکن است از برخی واژه‌ها تفسیرهای درستی نشود، اما در حقیقت استقلال کشور به معنای عدم ارتباط با دنیا نیست بلکه به معنای زیر بار ظلم نرفتن است.

امام‌جمعه شهر همدان، آزادی را یکی از کلیدواژه‌های انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه آزادی با بی‌بندوباری تفاوت دارد، ادامه داد: نگاه منصفانه این است که برای مقایسه این دوران با دوران پهلوی، حداقل 30 یا 40 سال قبل از انقلاب اسلامی و سال 1320 تا 1356 را مطالعه کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی خطاب به دانش‌آموزان، بیان کرد:‌ شما نه در فضای مجازی و برخی از فضاهایی که پهلوی‌ها می‌خواهند خود را تطهیر کنند، بلکه در فضای مطالعه ببینید چه بودیم و چه شدیم.

وی با تأکید بر اینکه سخنرانی امام خمینی (ره) را گوش دهید و وضعیت اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و نسل جوان آن روز را ببینید، ابراز کرد: امیدوارم انگیزه‌ای در جوانان ایجاد شود که گذشته کشور و خفقان ستمشاهی را مطالعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی می‌فرمایند که «جوانان ما را بیچاره و فراری کردید و زمینه برای رشد ندارند»، این‌ها واقعیت‌های اجتماعی دوران پهلوی بود، درحالی‌که امروز در مدرسه اگر همت کنید، می‌توانید به بالاترین منصب و رشدها برسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی گفت: امروز تعداد دختران نخبه کم نیستند، در همین استان ما زمینه‌ها فراهم است و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که نمی‌توانم رشد کنم.

شناسه خبر 17022