شناسه خبر:27803
1399/6/13 02:45:43

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر مسئولان کشور همانند نیروهای مسلح جهادی و با دغدغه فعالیت می‌کردند وضعیت اقتصادی بهتری داشتیم، گفت: با وجود آنکه بودجه نیروهای مسلح قابل مقایسه نیست و در تسلیحات نظامی نیز تحریم هستیم، اما شاهد این‌همه رشد از طرف نیروهای مسلح طی این مدت بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز گذشته در دیدار با فرماندهان پدافند همدان با تقدیر از مجاهدت‌ها و خدمات نیروهای نظامی کشور، اظهار کرد: دوست و دشمن بر امنیت هوایی و زمینی کشور اذعان دارند و این مهم به‌خاطر حرکت بر مبنای آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» است.

وی افزود: با وجود آنکه جمهوری اسلامی از منظر استراتژیک در یکی از پُرخطرترین مناطق قرار دارد، اما به‌واسطه جوانان این مرز و بوم از امنیت بالایی برخوردار هستیم که باید قدر آن را بدانیم.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه در دوره پهلوی مستشارهای آمریکایی اداره کشور را برعهده داشتند اما امروز در استقلال هستیم، گفت: دشمن به دنبال تطهیر دوره پهلوی است، اما با مقایسه تاریخ معاصر و مشاهده تحولات ایجادشده، شرایط کشور ازنظر امنیت و عزت یک واقعیت روشن را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده است، این ادعا را مطلبی گزاف عنوان کرد و افزود: فارغ از این گزافه‌گویی‌ها، اما این نکته قابل درک است که قدرت ایران آن قدر افزایش یافته که آمریکایی که خود را قدرت نخست دنیا می‌دانست، با این اظهارات به ضعف خود اعتراف می‌کند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه قدرت ما صرفاً نظامی و اقتصادی نیست بلکه قدرت اصلی ما تعهد، تخصص، همت و عملکرد جهادی جوانان این مرز و بوم بوده، گفت: این موضوعات جزئی از دستاوردهای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان کشور همانند نیروهای مسلح جهادی و با دغدغه فعالیت می‌کردند وضعیت اقتصادی بهتری داشتیم، اضافه کرد: با وجود آنکه بودجه نیروهای مسلح قابل مقایسه نیست و در تسلیحات نظامی نیز تحریم هستیم، اما شاهد رشد روزافزون این مجموعه در این مدت بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه تفاوتی بین نیروهای مسلح ما وجود ندارد، مطرح کرد: اختلاف رنگ لباس و اسم‌ها در اینجا مطرح نیست و همه ما در یک مسیر حضور داریم و همانند یک خانواده برای پیشبرد اهداف، وظایف تقسیم شده است.

شناسه خبر 27803