شناسه خبر:33176
1399/9/17 09:31:04
شاهرخی در دیدار با هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات استان همدان:

ارشاد نسبت به توزیع عادلانه آگهی‌ها اقدام کند

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با تأکید بر اینکه اداره فرهنگ و ارشاد نسبت به توزیع عادلانه آگهی‌ها اقدام کند و دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید قانون را اجرا کنند، گفت: با همکاری خانه مطبوعات، مشکلات رسانه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

سیدسعید شاهرخی در جمع اعضای هیئت‎مدیره خانه مطبوعات استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب رسانه‌ها، اظهار کرد: رسانه‌های همدان از گذشته تا امروز دغدغه توسعه استان و خدمت به مردم را داشته و دارند و این یک فرصت خوب برای توسعه استان همدان است.

وی گفت: خانه مطبوعات نهاد صنفی و قانونی و مورد حمایت مجموعه دولت است و انتظار داریم زمینه تعامل رسانه‌ها با دستگاه‌های اجرایی را فراهم آورد و در راستای ارتقای جایگاه رسانه‌ها تلاش کند.

استاندار همدان با بیان اینکه سند اطلاع‌رسانی استان به‌عنوان یک اقدام ابتکاری اولویت حوزه اطلاع‌رسانی همدان بوده و برای همه مدیران لازم‌الاجرا است، ادامه داد: زمانی که در جامعه با مشکل کرونا روبه‌رو هستیم، مدیران ارتباط با رسانه‌ها را بیشتر از گذشته داشته باشند و با تورهای خبری جامعه را از کارهای انجام‌شده مطلع کنند.

وی با تأکید بر اینکه اداره فرهنگ و ارشاد نسبت به توزیع عادلانه آگهی‌ها اقدام کند و دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید قانون را اجرا کنند، گفت: با همکاری خانه مطبوعات، مشکلات رسانه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه در برگزاری دوره‌های آموزشی، تورهای گردشگری و بیمه تأمین اجتماعی به رسانه‌ها در زمان مناسب کمک خواهیم کرد، افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ارتباط و تعامل با رسانه‌ها است و عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه ارزیابی می‌شود.

      امیدآفرینی محور اصلی فعالیت رسانه‌های استان همدان است

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان گفت: امیدآفرینی و تلاش در راستای ایجاد روحیه امید و خودباوری در سطح جامعه، خنثی کردن شایعات و همچنین انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت برای مردم اولویت کاری و محور فعالیت مطبوعات و رسانه‌های استان است.

اشکان یوسفی افزود: 500 نفر در رسانه‌های مکتوب و مجازی استان مشغول کار و تلاش هستند که از این تعداد 210 خبرنگار عضو رسمی سامانه خانه مطبوعات و 15 نفر نیز عضو افتخاری به‌شمار می‌آیند.

وی اظهار کرد: تعدادی از خبرنگاران فعال رسانه‌های استان به‌علت نداشتن شرایط ازجمله بیمه نمی‌توانند عضو سامانه خانه مطبوعات شوند که بر همین اساس یکی از مطالبات اصلی خبرنگاران استان، فراهم شدن زمینه عضویت این گروه با رفع مشکل بیمه است.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان بیان کرد: هیئت‌مدیره خانه مطبوعات به‌صورت دوره‌ای انتخاب شده و در این دوره اعضای جدید با مشارکت بیش از 80 درصدی خبرنگاران انتخاب شدند که حضور و انتخاب افراد جدید توسط خبرنگاران حاوی پیام ضرورت تحول در برنامه‌های خانه مطبوعات است.

یوسفی اظهار کرد: طبق آخرین آمارهای رسمی، استان همدان دارای 156 رسانه دارای مجوز است که 87 رسانه آن چاپی و مابقی الکترونیکی هستند که ضرورت دارد کیفیت‌گرایی نیز در کنار کمیت سرلوحه فعالیت رسانه‌های فعال استان باشد.

وی گفت: با وجود اختلاف دیدگاه‌های سیاسی، وحدت و هم‌گرایی در میان اصحاب رسانه استان همدان حاکم بوده و زیربنای اساسی فعالیت در این عرصه توجه به ارزش‌ها و ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان تأکید کرد: خبرنگاران در خط مقدم اطلاع‌رسانی کرونا، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی برای شکست زنجیره این ویروس هستند و در راستای انجام وظیفه اطلاع‌رسانی، مطالبه‌گری و مستندسازی، حضوری فعال و اثربخش دراین زمینه برای آگاهی‌بخشی به مردم و ریشه‌کنی این ویروس دارند.

یوسفی بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های کاری اعضای جدید خانه مطبوعات استان همدان، تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی اعضا است؛ چراکه اهالی مطبوعات از حداقل امتیاز و شرایط مناسب کاری و حقوق بی‌بهره هستند، ضمن اینکه نداشتن بیمه مهم‌ترین مشکل تعدادی از فعالان رسانه‌ای استان است.

وی افزود: ارتقای سطح علمی و کیفی با برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی و هم‌افزایی بین اهالی رسانه و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران از دیگر اولویت‌های هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان است.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان همچنین خواستار توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی در میان نشریات استان شد و گفت: این مشکل سال‌ها بوده که تکرار و مطرح می‌شود، اما تاکنون حل نشده، درحالی ‌که با ورود اداره کل ارشاد و تدوین سازوکار مناسب می‌توان این مشکل را رفع کرد.

وی همچنین حمایت مالی از پایگاه‌های خبری فعال و توجه به خبرنگاران مستقر در شهرستان‌های استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: خانه مطبوعات استان همدان درحال حاضر از داشتن مکان مناسب برای استقرار و انجام وظایف ذاتی و محوله بی‌بهره است و در این زمینه نیازمند تأمین مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌ها و پیگیری امور مربوط به اعضا و جامعه خبری و رسانه‌ای استان هستیم.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان پرداخت وام و تسهیلات کم‌بهره به اصحاب رسانه، رفع مشکل بیمه خبرنگاران و فراهم کردن زمینه استفاده آنان از امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی را از دیگر مطالبات اصحاب رسانه استان عنوان کرد.

در ادامه این جلسه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان همدان برگزار شد، تعداد دیگری از اعضای خانه مطبوعات گزارشی از وضعیت مطبوعات و همچنین مطالبات اصحاب رسانه استان در راستای انجام بهینه و مطلوب وظیفه مهم اطلاع‌رسانی ارائه کردند.

شناسه خبر 33176