شناسه خبر:34007
1399/10/1 10:45:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، از در دست پیگیری بودن دو آزادراه کرمانشاه به همدان و کرمانشاه به حمیل با همکاری بخش خصوصی خبر داد

به گزارش سپهرغرب به نقل از استانداری کرمانشاه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در نشستی که به مناسبت روز راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، با اشاره به وضعیت خوب زیرساخت‌های حمل­و­نقل در استان کرمانشاه، اظهار کرد: خوشبختانه اکنون استان کرمانشاه از طریق بزرگراه‌ به تمام استان‌های مجاور دسترسی مناسبی دارد.

مهرداد سالاری از برنامه‌هایی که برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان وجود دارد یادکرد و ادامه داد: یکی از این طرح‌ها احداث آزادراه همدان به کرمانشاه برای اتصال کرمانشاه تا جاده ساوه است که در حال انتخاب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی برای اجرا با اعتبار نزدیک به هفت‌هزار میلیارد تومان است.

وی از در دست اقدام بودن آزادراه حمیل به بیستون نیز یادکرد که قطعه اول آن با سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار و 700 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی از وضعیت حمل‌ونقل ریلی استان هم یادکرد و افزود: ادامه مسیر راه‌آهن کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب 60 درصد و تا خسروی حدود 20 درصد در بخش زیرسازی پیشرفت دارد و درنهایت راه‌آهن کرمانشاه به خانقین و لاذقیه متصل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اخذ مصوبه دهکده لجستیک برای کرمانشاه، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این دهکده نیز تأثیر بسیاری در تکمیل فرآیند حمل‌ونقل در استان دارد.

سالاری سپس از تلاش برای بهبود وضعیت راه‌های موجود کرمانشاه باوجود همه موانع و مشکلات اقتصادی خبر داد و عنوان کرد: طی سه سال اخیر اقدامات خوبی برای روکش راه‌های استان و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون عمده محورهای استان تحت پوشش دوربین‌های جاده‌ای قرار دارد، گفت: مجموع این موارد تأثیر به‌سزایی در کاهش آمار تلفات جاده‌ای در کرمانشاه داشته است.

 

شناسه خبر 34007