شناسه خبر:36576
1399/11/21 10:27:26
یک‌هزار و 400 میلیارد تومان طرح در لرستان افتتاح می‌شو

نوبخت: آزادراه خرم‌آباد – اراک اردیبهشت 1400 افتتاح می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 32 طرح به ارزش یک‌هزار و 400 میلیارد تومان تا پایان دولت دوازدهم در لرستان افتتاح می‌شود.
محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد درباره اهداف این سفر اظهار کرد: طرح‌هایی که قرار است بازدید شوند دارای پیشرفت بالایی هستند و در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار دارند.
وی اظهار کرد: همچنین در توافق نامه‌ای که با استانداری لرستان منعقد شده است یک‌هزار میلیارد تومان در راستای جهش تولید و ایجاد 10 هزار فرصت شغلی از طریق منابع مختلف برای این استان تأمین می‌شود.
وی اظهار کرد: دو هزار مسکن محرومان نیز امروز در لرستان افتتاح خواهد شد.
     سپاه مصمم به آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سپاه استان لرستان مصمم و معتقد به آزادسازی حریم تاریخی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد است و با همین هدف نیز کار احداث پادگان جدید و جایگزین را با سرعت انجام می‌دهد.
نوبخت در بازدید از طرح احداث پادگان جایگزین سپاه استان لرستان افزود: هدف ما تسریع در آزادسازی محوطه قلعه تاریخی فلک‌الافلاک است چراکه اگر بتوان یک روز زودتر این اثر فاخر فرهنگی و تاریخی را آزادسازی کرد ارزشمند است.
     آزادراه خرم‌آباد – اراک اردیبهشت 1400 افتتاح می‌شود
وی گفت: آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک تا اردیبهشت سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: بهره‌برداری این آزادراه بسیار مهم است به همین جهت این بازدید صورت گرفت و با توجه به گزارش پیشرفت طرح توسط مجریان آن، سال آینده زیربار ترافیک قرار می‌گیرد.
نوبخت با بیان اینکه این طرح یکی از پروژه‌های اولویت‌دار لرستان محسوب می‌شود، گفت: تاکنون برای این طرح بیش از یک‌هزار میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته است و با 300 تا 400 میلیارد تومان دیگر تکمیل می‌شود.
     350 میلیارد تومان برای تکمیل آزادراه خرم آباد- اراک نیاز است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک سال آینده بهره‌برداری می‌شود که برای تکمیل آن 350 میلیارد تومان نیاز است.
خیرالله خادمی در جریان بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از آزادراه خرم آباد - اراک افزود: این طرح از پروژه‌های جهش تولید و بخش اول آن به طول 67 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 86 درصد در حال انجام است.
وی با اشاره به احداث تونل سه کیلومتری در این آزادراه اظهار کرد: 60 درصد این آزادراه توسط دولت و مابقی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) احداث می‌شود که افتتاح آن تأثیر بسیاری در بهبود حمل‌و‌نقل جاده‌ای و اتصال شمال به جنوب کشور خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با توجه به اینکه محور خرم آباد - اراک بخشی از آزادراه تهران به بندر امام (ره) محسوب می‌شود، با اتصال دیگر بخش‌های این مسیر به همدیگر، آزادراه 900 کیلومتری بندر امام - شمال به سرانجام می‌رسد.
خادمی در ادامه به سیل 98 لرستان نیز اشاره کرد و افزود: در این اتفاق، بخش مهمی از جاده خرم‌آباد به پلدختر تخریب شد که 47 کیلومتر آن نیاز به نوسازی داشت.
وی اظهار کرد: اکنون نوسازی 30 کیلومتر این جاده شروع شده است و با تأمین 100 میلیارد تومان اعتبار آن، جاده خرم‌آباد به معمولان برای همیشه ایمن خواهد شد.
     بخشی از حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد امسال تحویل می‌شود
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: بخشی از ساختمان‌های این نهاد واقع در حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد تا عید نوروز تحویل استانداری می‌شود.
سردار مرتضی کشکولی در جریان بازدید از پروژه ساخت پادگان جدید سپاه افزود: این مجموعه تاریخی باید ثبت جهانی شود چراکه ظرفیت و فرصت مناسبی برای توسعه و گردشگری شهر و استان به‌شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: باوجود قولی که برای انجام این مهم داده شده بود اما دلایلی همچون گرانی، تورم مانعی برای این کار شد و اوراقی که برای تخلیه به سپاه استان دادند با دو سال تأخیر همراه بود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: می‌بایست اعتباری را که برای ما در نظر گرفته بودند سال‌های 97 و 98 دریافت کنیم اما شهریور امسال دریافت شد.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح دوشنبه به منظور انجام سفری یک روزه به لرستان وارد رفت.
نوبخت که به دعوت دی ماه امسال سیدموسی خادمی استاندار لرستان به این استان سفر کرده است ضمن بازدید از برخی طرح‌های نیمه‌تمام سیل در خرم‌آباد به شهرستان پلدختر نیز سفر می‌کند.
بازدید از طرح بازسازی پل‌های بلیلوند، ماسور و آیت الله کمالوند، طرح پادگان جدید سپاه استان، تقاطع غیرهمسطح دانشگاه لرستان، آزادراه خرم آباد - اراک، استادیوم یک‌هزار و 500 نفری و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی از جمله برنامه‌های نوبخت در خرم آباد است.
بنابر اعلام استانداری لرستان، افتتاح پالایشگاه، فار نخست دیوار ساحلی پلدختر، افتتاح مسکن محرومان و بازسازی شده سیل و بازدید از دو پل سیل زده بابازید و پران پرویز از اهداف سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به پلدختر خواهد بود.

شناسه خبر 36576