شناسه خبر:44935
1400/6/4 09:51:39

سپهرغرب، گروه خبر: آیین پنجمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان در سال‌ جاری توسط سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در زندان مرکزی کرمانشاه برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه روز گذشته در پنجمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان توسط سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه که در زندان مرکزی برگزار شد، با اشاره به برکات امورات خیر در جامعه، اظهار کرد: کمک به آزادسازی زندانیان دارای محکومیت‌های مالی و جرائم غیر عمد برکات متعددی برای جامعه و خانواده زندانیان به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان در ادامه با تقدیر از اقدام ارزشمند آزادسازی زندانیان توسط سپاه، بسیج حقوقدانان و دستگاه قضائی، ابراز امیدواری کرد: این فعالیت‌ها کمافی‌سابق ادامه داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه این آیین با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه و توجه به زندان‌ها و زندانیان، گفت: هرجا کشور و جامعه نیاز دارد سپاه و بسیج نیز حضور دارد که امروز سازمان بسیج حقوقدانان در کنار دستگاه قضائی در امر آزادسازی زندانیان مشارکت خوبی دارد که شایسته تقدیر است.

شهرام کرمی همچنین تزریق واکسن کرونا برای زندانیان را از اولویت‌های کاری دستگاه قضائی اعلام کرد و افزود: برنامه واکسیناسیون زندانیان همچنان ادامه دارد.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه نیز در ادامه اظهار کرد: به‌مناسبت ایام محرم پنجمین مرحله آزادسازی زندانیان با کمک‌های رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، قاضی ناظر زندان، اداره کل زندان‌ها و مساعدت‌های مالی فرمانده سپاه استان کرمانشاه تعداد 20 نفر از زندانیان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

رسول بهرامی‌پور با بیان اینکه در چهار مرحله قبل نیز تعداد 28 نفر آزاد شده‌اند، افزود: از ابتدای سال 1400 تاکنون تعداد 48 نفر آزاد شده‌اند که به فضل الهی تا پایان امسال این برنامه‌ها استمرار خواهد داشت.

گفتنی است، در این مراسم گروه‌های جهادی حقوقدانان بسیجی نیز به ارائه خدمات مشاوره و معاضدت‌های حقوقی رایگان به زندانیان پرداختند.

در پایان این مراسم پس از مداحی مداح اهل بیت در وصف حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) احکام آزادی زندانیان به همراه بسته‌های معیشتی کمک مؤمنانه سازمان بسیج حقوقدانان به تعدادی از زندانیان اهدا شد.

 

شناسه خبر 44935