شناسه خبر:45042
1400/6/7 09:42:17

سپهرغرب، گروه خبر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرمانشاه یکی از استان‌های خوشنام در عرصه داروسازی است و دهمین استانی بود که صاحب دانشکده داروسازی شد.

قباد محمدی اظهار کرد: مجموعه داروسازی شامل جامعه‌ای می‌‌شود که در زمینه تولید، توزیع و عرضه دارو به بیماران فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: داروسازان کشور و استان در این روزهای کرونایی شبانه‌روز پای کار هستند، به‌طوری‌که که هر دارویی در دنیا تأثیر آن تاحدودی روی کرونا مشخص می‌شود، سریع در داخل توسط دانشمندان داخلی تولید شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه یکی از استان‌های خوشنام در عرصه داروسازی است و دهمین استانی بود که صاحب دانشکده داروسازی شد، تقریباً حدود 20 سالی‌ است که دارای دانشکده داروسازی بوده و داروساز تربیت می‌کند.

وی اضافه کرد: کارخانه‌های داروسازی در استان وجود دارند که به همت محققان داروسازی درحال تولید دارو برای کشور هستند، برخی از اقلامی که در این استان توسط داروسازان تولید می‌شود، انحصاری بوده و صرفاً در کرمانشاه تولید می‌شود.

محمدی کرمانشاه را از استان‌های شناخته‌شده کشور در زمینه داروسازی معرفی کرد و گفت: حساسیت و دقت در تولید و عرضه دارو خیلی مهم است که توسط داروسازان مدنظر است.

شناسه خبر 45042