شناسه خبر:45325
1400/6/11 11:22:29

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پروژه بهسازی راه اصلی نهاوند- بروجرد از سال 1386 با هدف گسترش شبکه بزرگراه‌های کشور جهت سهولت، سرعت و افزایش ایمنی در حمل‌ونقل زمینی آغاز شده است و تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حبیب نادیان‌رفیع افزود: طول کل مسیر 30 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن در محدوده استان همدان واقع شده و کل مسیر به غیر از مقطع سه‌راهی روستای شعبان (حدود سه کیلومتر) به‌صورت چهارخطه احداث شده و در دست بهره‌برداری بوده و بقیه حدود سه کیلومتر پیمانکار درحال اجرا است.

وی در رابطه با موانع و مشکلات پیش روی پروژه گفت: آسفالت کل پروژه انجام شده و نصب نیوجرسی در دست اقدام است که موانع اجرایی پروژه نظیر آزادسازی باغ‌ها، املاک مزروعی، کمبود اعتبارات و تخصیص مطالبات پیمانکار است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با پروژه بهسازی راه اصلی توره- ملایر یادآور شد: پروژه با هدف گسترش شبکه بزرگراه‌های کشور جهت سهولت و سرعت در حمل‌ونقل زمینی و ارتقای ایمنی در سال 1385 آغاز شد و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نادیان خاطرنشان کرد: طول کل این مسیر 50 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن در محدوده استان همدان واقع شده، 34 کیلومتر ابتدا و انتهای مسیر در سال‌های قبل به‌صورت چهارخطه احداث شده و در دست بهره‌برداری است.

استان همدان بیش از چهار هزار و 200 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی دارد.

شناسه خبر 45325