شناسه خبر:45404
1400/6/14 10:00:31
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی خبر داد:

قول وزیر نیرو برای اجرای سدسازی و تخصیص آب لرستان

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول وزیر نیرو برای اجرای پروژه‌های سدسازی و همچنین تخصیص آب لرستان، بر ضرورت افزایش حجم مخزن آب سد «معشوره» تأکید کرد.

مهرداد ویسکرمی با بیان اینکه امسال منابع آبی لرستان بیش از 60 تا 70 درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: چشمه‌ها، رودخانه‌ها، چاه‌ها و آب‌های زیرزمینی کاهش پیدا کرده است.

   حجم مخزن آب «معشوره» باید افزایش پیدا کند

وی با تأکید بر اینکه اگر به‌طور مثال سد «معشوره» با یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب ذخیره آب را داشتیم مشکل کم‌آبی در استان نداشتیم، عنوان کرد: قبلاً وزارت نیرو کوتاهی‌هایی کرده و تلاش ما این است که با ساخت سد «معشوره» شهرستان‌های چگنی، دلفان، سلسله، کوهدشت، رومشکان، پلدختر و غیره را پوشش دهیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آنکه حجم مخزن این سد حتماً باید افزایش پیدا کند، افزود: به وزیر نیرو هم اعلام کرده‌ایم اگر سد احداث شود و تخصیص آب آن برای لرستان نباشد، اصلاً قبول نداریم و طبق فرمول آب شرب، کشاورزی و صنعت برای لرستان باید درنظر گرفته شود.

   «مافیای آب» و «ظلم تاریخی» به لرستان

ویسکرمی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان لرستان با وزیر نیرو، اظهار کرد: در این جلسه به وزیر اعلام کردم که دو کلیدواژه را در لرستان جا انداخته‌ام، یکی «مافیای آب» است و دیگری «ظلم تاریخی» و انتظار داریم که این دو مورد را تعیین تکلیف کنید.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای پروژه‌های سدسازی لرستان و همچنین تخصیص آب در این جلسه، عنوان کرد: سدسازی و همچنین تخصیص آب استان ناشی از دو مورد «مافیای آب» و همچنین «ظلم تاریخی» به لرستان در این حوزه است.

   قول وزیر نیرو برای اجرای سدسازی و تخصیص آب لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه وزیر نیرو نوید و قول جدی را در رابطه اجرای پروژه‌های سدسازی و همچنین تخصیص آب استان دادند.

ویسکرمی با بیان اینکه قرار شد که جلسه‌ای بعد از وزارت به همین زودی با مجمع نمایندگان لرستان داشته باشند، ادامه داد: اصرار داریم که به هر ابزاری که شده در این دوره از نمایندگی تکلیف سدسازی و همچنین تخصیص آب استان را روشن کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در این زمینه بین مجمع نمایندگان استان اختلافی وجود ندارد.

شناسه خبر 45404