شناسه خبر:45601
1400/6/17 12:55:28

سپهرغرب، گروه فرهنگی: رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از راهیابی یکی از فعالان قرآنی این شهرستان به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: تویسرکان در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم حائز سه رتبه برتر شد.

مهدی محمدظاهری با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی رده سنی بالای 18در تیرماه امسال اظهار کرد: 50 فعال قرآنی در این دوره از مسابقات قرآنی با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به راهیابی 12 فعال قرآنی به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم از شهرستان تویسرکان افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی و مفاهیم قرآن برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان از کسب سه رتبه برتر مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی توسط فعالان قرآنی تویسرکان خبر داد و خاطرنشان کرد: فرشته بیاتی در رشته حفظ کل قرآن با کسب رتبه نخست این مسابقات به مرحله کشوری راه یافت.

وی اضافه کرد: همچنین سمیه رستم‌آبادی و محمد‌صادق گمار از تویسرکان توانستند مقام سوم مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی در رشته‌های حفظ جزء 20 قرآن و اذان را از آن خود کنند.

محمدظاهری در ادامه از اجرای ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم در پنج بقعه شاخص شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: طرح «بصیرت عاشورایی» در راستای تبیین اهداف قیام عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه امامزاده زید(ع)، امامزاده محمد(ص) روستای شان‌آباد، امامزاده ابراهیم(ع) روستای بوجان، جوار بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) و امامزاده حضرت علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد اجرا شد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه نشاط معنوی در قالب طرح اوقات فراغت در جوار بارگاه حضرت حبقوق‌نبی(ع)، امامزاده محمد(ص) شأن‌آباد و امامزاده ابراهیم(ع) سرابی و مسجد روستای نجفیه، اجرای برنامه روضه‌خوانی سیار برای پنج روز در دهه اول محرم در مقابل منزل افراد علاقه‌مند را از دیگر برنامه‌های این نهاد در شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان از بهره‌برداری سرویس بهداشتی بقعه امامزاده ابراهیم(ع) روستای رودآور با صرف اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان خبر داد و یادآور شد: هزینه ساخت این سرویس از محل کمک‌های مردمی، خیران، هیئت امنای امامزاده و اداره اوقاف و امور خیریه تامین شده است.

شناسه خبر 45601