شناسه خبر:52755
1400/12/4 09:47:51

سپهرغرب، گروه خبر: بخش‌هایی از بازار همدان توسط دادستان، فرماندار و رئیس اتاق اصناف همدان با همراهی نمایندگان تعزیرات حکومتی، شهرداری و جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار گرفت.

در این گشت مشترک که ظهر روز گذشته از راسته‌بازارهای قصاب‌ها، شیشه‌برها، صحاف‌خانه، کفاش‌خانه، دباغ‌خانه، بازار میوه کوی گذر و واحدهای عرضه پروتئین ابتدای خیابان شهدا انجام شد، مسئولان ضمن مشاهده وضعیت بازار در آستانه ماه اسفند و خریدهای نوروزی، با تعدادی از متصدیان واحدهای صنفی و مشتریان به گفت‌وگو پرداختند.

سد معبر و تجاوز بسیاری از واحدهای صنفی به معبر عمومی، ازجمله تخلفاتی بود که دادستان و فرماندار همدان به متولیان امر در اتاق اصناف و شهرداری متذکر شدند تا نسبت به سامان‌دهی این وضعیت اقدامات قانونی لازم را به‌عمل آورند.

استقرار سازه‌های موقت ثابت و چرخدار به‌منظور چیدمان اجناس و کالاها در مقابل واحدهای صنفی، قطعه‌بندی مرغ و عدم استفاده متصدیان واحدهای صنفی از ماسک، فروش تخم مرغ به‌صورت غیر کیلویی و قرار دادن گوشت در محیط غیر بهداشتی و فعالیت قصابی در خارج واحد صنفی، از تخلفات مشهود تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی بود.

تردد و پارک خودروهای سواری در کوچه‌های کم‌عرض بازار نیز ازجمله موارد نارضایتی متصدیان واحدهای صنفی بود که بسیاری از آن‌ها اذعان کردند قرار دادن اجناس و موانع فیزیکی صرفاً جهت جلوگیری از پارک خودرو در مقابل واحد صنفی آن‌ها است.

حفاری‌های شرکت‌های خدمات‌رسان در معابر بازار که با گذشت مدت‌زمان طولانی هنوز آسفالت نشده، ایجاد محدودیت جهت تردد خودروهای سواری به راسته‌بازارها و کوچه‌های کم‌عرض بازار نیز ازجمله خواسته‌های متصدیان واحدهای صنفی از مسئولان بود.

شناسه خبر 52755