شناسه خبر:54217
1401/1/25 09:49:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: آمار زندانیان دارای اشتغال مولد و پایدار در زندان‌های کردستان سال گذشته به 72 درصد رسید.

مراد فتحی اظهار کرد: یکی از اهداف ارزشمند سازمان زندان‌ها در سال ایجاد بسترهای اشتغال و حرفه‌آموزی برای زندانیای با هدف تولید و حمایت از خانواده‌های آنان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این هدف با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود شامل کارگاه‌های تولیدی، حمایت از تولیدات و فروش و عرضه نمایشگاهی، جذب سرمایه‌گذار و کارآفرین و توسعه اشتغال پایدار و مولد برای زندانیان در زندان‌های کردستان محقق شد.

مدیرکل زندان‌های کردستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک‌ هزار و 239 مددجو در کارگاه‌های مختلف تولیدات صنایع دستی مشغول به کار شدند و از این طریق کسب درآمد کردند.

فتحی اذعان کرد: آمار زندانیان دارای اشتغال مولد و پایدار در زندان‌های کردستان سال گذشته به 72 درصد رسید.

  آزادسازی 243 محکوم معسر مالی در کردستان

وی در مورد جلب رضایت شاکیان و آزادسازی زندانیان در سال گذشته در استان عنوان کرد: با حمایت‌های مادی و معنوی خیرین، مسئولین و مساعدت دستگاه قضائی استان و گذشت انسان دوستانه شکات 243 محکوم معسر مالی و جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغی بیش از پنج میلیارد تومان از زندان‌های کردستان آزاد شدند.

وی همچنین از آزادی 6 زندانی محکوم از زندان سنندج در نهمین روز از ماه رمضان با کمک خیر سنندجی خبر داد و گفت: سنت حسنه دستگیری از نیازمندان در استان کردستان هر ساله در ماه مبارک رمضان به یاری زندانیان نیازمند می‌آید و در این مدت یک خیر سنندجی با مراجعه به زندان شهرستان سنندج 6 زندانی مالی و جرائم سبک را آزاد کرد.

 

شناسه خبر 54217