شناسه خبر:54948
1401/2/17 09:14:52
استاندار همدان در بازدید از سد تالوار و مراحل انجام کار، خبر داد:

انتقال آب تالوار به همدان در ماه‌های آتی به ثمر خواهد نشست

سپهرغرب، گروه خبر، سمیرا گمار- استاندار همدان گفت: انتقال آب تالوار به همدان و چند روستای این مسیر در ماه‌های آتی به ثمر خواهد نشست.

روز گذشته، استاندار همدان به همراه جمعی از معاونان خود و مدیران دستگاه‌های اجرایی از سد تالوار بازدید کرده و با ارزیابی مراحل انجام کار، عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت آب تالوار در سطح و ظرفیت مناسبی قرار دارد و مسیر انتقال لوله و ایستگاه‌های پمپاژ به‌سرعت در حال احداث بوده و ایستگاه شماره سه نیز تکمیل شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: حفاری بیش از سه و نیم کیلومتر از 10 کیلومتر خط لوله مناطق سخت و صعب انجام شده و تنها یک و نیم کیلومتر آن باقیمانده، 5 کیلومتر دیگر نیز در فضای غیر سنگلاخی انجام خواهد شد که با توجه به عدم وجود مانع خاص، به سرعت قابل حفاری و لوله‌گذاری‌ است.

وی در ادامه به انتقال ورق از فولاد مبارکه به کارخانه و تبدیل آن به لوله و عایق‌کاری آن برای لوله گذاری اشاره کرده و روند پیگیری و انجام کار را رضایت بخش خواند.

نماینده عالی دولت در استان، با تاکید بر اینکه فرآیند انتقال آب از تالوار به همدان پیچیده بوده و بیش از 16 سال طول کشیده است، گفت: باقی مانده این کار فنی باید در طول چند ماه انجام شده و جبران توقف کار در طول این سال‌ها صورت بگیرد که خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این بخش انجام شده و می‌شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به تلاش‌های قرارگاه خاتم ‌الانبیاء در انجام کار نیز اذعان کرد: کارهای باقی مانده بر اساس قول مساعد دوستان قرارگاه به سرعت انجام خواهد شد. البته در حین کار موارد غیر قابل پیش‌بینی نیز رخ می‌دهد که گریزی از آن‌ها نیست؛ مثل تهیه ورق که تولید آن به برج 5 و 6 موکول شده بود اما با دستور وزیر محترم سرعت گرفته و به زودی نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: سایر تجهیزات نظیر پمپ‌ها و نصب و ساخت سوله‌ها نیز مطابق قراردادهای منعقد شده در زمان کمتر از چهار ماه، یعنی دوماهه انجام خواهد شد و از این حیث نیز نگرانی خاصی وجود ندارد.

استاندار همدان ضمن قدردانی از انجام کار توسط گروه‌های فنی بر لزوم سرعت‌بخشی بر حفاری و لوله گذاری و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ یک و دو تاکید کرد.

قاسمی فرزاد متذکر شد: خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین اعتبار نیز وجود ندارد و با پیگیری‌های صورت گرفته 500 میلیارد تومان به ابن پروژه تخصیص داده شده و قول 500 میلیارد تومان دیگر را نیز دریافت کرده‌ایم و اغراق نیست اگر بگویم این تخصیص اعتبار از اقدامات کم نظیر بعد از تاریخ انقلاب است‌ که‌ برای‌ پروژه‌ای به یکباره تزریق شود.

وی ابراز امیدواری کرد: انتقال آب به همدان و چند روستا در این مسیر در ماه‌های آتی به ثمر خواهد نشست به این شرط که گروه‌های فنی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به کار سرعت داده و جدول زمانبندی را در نظر بگیرند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه عمده سختی کار انجام شده، گفت: سپاه ثابت کرده در هر زمینه‌ای ورود کند کار با کیفیت و سرعت بالا انجام می‌شود، در انجام ابن کار بزرگ نیز ما به دوستان بسیار خوش‌بین هستیم.

قاسمی فرزاد در خاتمه سخنان خود با ابراز قدردانی از تلاش‌های مدیر عامل آب منطقه‌ای نیز گفت: مهندس ضروری در طول این مدت با تلاش‌های جهادی خود نقش هماهنگ‌کننده بین وزارتخانه، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و مجموعه‌های لجستیک را به خوبی ایفا کرده و امید که تا پایان کار همه دوستان تلاشگر در این عرصه با قوت فعالیت خود را ادامه داده و این کار ارزشمند را به ثمر بنشانند.

شناسه خبر 54948