شناسه خبر:57943
1401/4/30 08:46:48

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سرپل‌ذهاب از استعفای خود به‌دلیل استیضاح متعدد و پاسخگویی به بیش از 178 مورد سؤال اعضای شورای اسلامی شهر در مدت هشت ماه تصدی در این پست خبر داد.

«مراد باباخانی» روز چهارشنبه افزود: یک مدیر اجرایی برای موفقیت در اقدامات مدیریتی باید تمرکز داشته و از حمایت کافی برخوردار باشد، من با وجود تمام استیضاح‌های صورت‌گرفته از خدمت به مردم غفلت نکرده و اقدام‌های خوبی را در مجموعه شهرداری انجام دادم.

وی اظهار کرد: از مجموع 560 میلیارد بدهی شهرداری از سنوات گذشته، 460 میلیارد ریال آن پرداخت شده و حقوق و مزایای کارکنان شهرداری نیز پرداخت شده است.

شهردار سرپل‌ ذهاب در ادامه گفت: برای تصدی پست شهرداری به جایی وابسته نبوده و به کسی متوسل نشدم و بنده با وعده همراهی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر این مسئولیت را قبول کردم که این همراهی حاصل نشد.

باباخانی ادامه داد: براساس اعتقادات شخصی هیچوقت حاضر به ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع عمومی و ملی نشده و همواره متعهد به خدمت به مردم بوده‌ام و هیچ تعهدی برای تحقق منافع شخصی کسی نداشتم.

وی اضافه کرد: با شرایط موجود و وجود چالش‌ها و مشکلات بسیار در شهرداری، عرصه خدمت‌گزاری در منصب شهرداری برای اینجانب مقدور نبوده و پس از مشورت با بزرگان شهرستان در هفته گذشته تصمیم به استعفا از مسئولیت خود گرفتم.

رئیس شورای اسلامی شهر سرپل ذهاب نیز از اعلام موافقت اعضا با استعفای شهردار سرپل ذهاب خبر داد و گفت: پس از اعلام نظر هیئت شورای تطبیق، سرپرست جدید شهرداری معرفی خواهد شد.

«علی مرادیان» افزود: مراد باباخانی شهردار سرپل ذهاب درخواست استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی شهر کرده و این استعفا از طرف اعضای شورای اسلامی شهر با پنج رأی موافق پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: شهردار سرپل ذهاب یک سال سابقه شهرداری شهر را داشته و پس از این تا اعلام نظر هیئت شورای تطبیق، سرپرست شهرداری معرفی خواهد شد.

«مراد باباخانی» از آذرماه سال 1400 به‌عنوان شهردار سرپل‌ذهاب مشغول به کار بود.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت و 48 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

شناسه خبر 57943