شناسه خبر:59779
1401/6/16 09:42:17

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از تیر سال گذشته تا مرداد امسال بیش از 536 هزار مترمربع از اراضی ملی در استان از متصرفان بازپس گرفته شده است.

عرفان مرادی روز سه شنبه دراین‌باره اظهار کرد: از جمله اقدامات شاخصی که در طول یک سال گذشته و همزمان با شروع به کار دولت سیزدهم در استان انجام شده، حفاظت از اراضی ملی و اقدام در راستای قلع وقمع متصرفین و رفع تصرف اراضی ملی بوده است.
وی با بیان اینکه دراین بازه زمانی توسط حوزه املاک و حقوقی و یگان حفاظت از زمین و مسکن استان 110 مورد رفع تصرف از اراضی ملی انجام شده است، افزود: اراضی رفع تصرف شده 536هزار و 569 مترمربع به ارزش 14 هزار میلیارد ریال بود.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به کمک‌های مردمی در این زمینه گفت: سامانه 1656 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردم استان در خصوص تصرفات است که به محض اطلاع، کارشناسان حقوقی این اداره کل و نیروهای یگان حفاظت از اراضی، هماهنگی‌های لازم را با مقامات قضایی و نیروی انتظامی انجام داده و متصرفین را قلع و قمع خواهند کرد.
وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی هم در ستاد و هم در شهرستان‌ها از ظرفیت‌های مناسب کارشناسی برخوردار است و با توجه به اهمیت قضیه اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند از تمام ظرفیت‌های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند.
مرادی تاکید کرد: باید تلاش و همت خود را در راستای شناسایی، جمع آوری مستندات و اطلاعات، رفع تصرفات احتمالی و ثبت املاک شناسایی شده به نام دولت جمهوری اسلامی بکار گرفته و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکرده تا شاهد ساماندهی و بهبود وضعیت املاک و اراضی ملی باشیم.

شناسه خبر 59779