شناسه خبر:64955
1401/10/24 10:16:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: پنج زندانی جرائم غیر عمد این استان با کمک 450 میلیون تومانی یک خانم پزشک به آغوش خانواده خود بازگشتند.

یداله روحانی‌منش روز چهارشنبه اظهار کرد: کمک مالی این پزشک زمینه‌ساز آزادی سه زندانی مرد و دو زندانی زن از بند زندان شد.
وی افزود: زن 52 ساله که اقدام به راه‌اندازی مغازه پوشاک‌فروشی کرده بود، به‌علت ورشکستگی و ناتوانی در پرداخت بدهی، از اردیبهشت‌ماه امسال راهی زندان شده بود که با کمک این پزشک خیراندیش آزاد شد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: همچنین جوان 36 ساله‌ای که به‌علت محکومیت مالی حدود دو سال در زندان به‌سر می‌برد، با کمک بلاعوض این شهروند به همراه گذشت بخشی از بدهی از سوی شاکیان خود، به آغوش خانواده بازگشت.
روحانی‌منش گفت: یک زن جوان که ضامن همسرش شده بود، به‌علت ورشکستگی او از آبان‌ماه 1400 راهی زندان شده بود که وی هم با کمک این پزشک آزاد شد.
وی افزود: کشاورز 55 ساله‌ای برای کشت‌وکار اقدام به اجاره زمینی در شهر همدان کرده بود که به‌علت کاهش بارندگی و خشک‌سالی، مقروض و راهی زندان می‌شود؛ این فرد به‌خاطر بدهی سه میلیارد و 300 میلیون تومانی در زندان به‌سر می‌برد که بخشی از بدهی او با کمک مالی این پزشک، مابقی نیز با پرداخت تسهیلات بانکی و گذشت شاکیان تأمین شد.
روحانی‌منش اظهار کرد: جوان 34 ساله‌ای نیز به دنبال سرمایه‌گذاری در یک بخش اقتصادی و ناآشنایی با آن، ورشکسته شده بود که پس از تحمل هفت ماه حبس با کمک این خیر نیک‌اندیش، آزاد شد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 236 محکوم جرائم غیر عمد در زندان‌های این استان به‌سر می‌برند، گفت: این افراد شامل دو نفر به‌علت ایراد صدمه بدنی غیر عمد، 166 نفر محکومان مالی و 68 نفر بدهکار مهریه هستند که میزان بدهی آن‌ها 193 میلیارد ریال است.
این مقام مسئول اذعان کرد: 195 زندانی جرائم غیر عمد شامل 14 زن و 181 مرد در 9 ماهه سال جاری با حمایت خیران نیک‌اندیش و کمک‌های مردمی از زندان‌های استان آزاد شدند.

شناسه خبر 64955