شناسه خبر:73065
1402/6/7 12:26:53

استاندار ایلام گفت: بستر اشتغال‌آفرینی با اولویت نیروی کار بومی در ایام اربعین فراهم شود.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه 6 شهریور‌ماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: تولیدات استان باید به سمت دانش‌بنیان سوق داده شود چراکه ارتقا ضریب بهره‌وری در سایه توجه ویژه به تولیدات دانش‌ بنیان است.

وی انسجام و همدلی را رمز موفقیت در تمامی امور استان اعلام کرد و گفت: همه دستگاه‌‌ها یاریگر پارک علم و فناوری استان برای تحقق اهداف و برنامه‌‌های این مجموعه برای توجه ویژه به نخگبان و اجرای طرح‌‌های دانش‌ بنیان باشند.

استاندار ایلام، آمادگی مردم استان و ارتقاء زیر‌ساخت‌ها را دو مولفه مهم نقش آفرینی موثر استان در اربعین حسینی ( ع ) عنوان و تاکید کرد: استان ایلام به خود می‌بالد به عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا ( ع ) در اربعین نقش آفرینی می‌کند.

وی با تقدیر از زحمات همه دست اندرکاران اربعین افزود: تحول چند برابری صورت گرفته در حوزه زیر‌ساخت‌ها برای همه مسئولین و مردم که امسال برای زیارت به استان مراجعه کردند قابل لمس بوده و بر پیشرفت و ارتقاء سطح خدمات صحه گذاشتند.

استاندار ایلام خاطر‌نشان کرد: 6 هزار و 400 میلیارد تومان در دوره اخیر برای ارتقاء زیرساخت‌ها هزینه شده است که از این میزان 5 هزار میلیارد در حوزه راهداری و راه و شهرسازی بوده است. همچنین در طول کمتر از دو ماه، 860 سرویس بهداشتی در طول محورهای مواصلاتی استان ایجاد، جاده‌ایلام - مهران چهار خطه و ایمن‌سازی شده و تحول اساسی در پایانه برکت و پارکینگ اربعین صورت گرفته است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: این خدمات باعث شده که امروز شاهد عبور 120 هزار و 300 نفر تا ساعت 11 از مرز مهران باشیم که این خود یک رکورد جدید است. این مهم جز با ارائه ی خدمات‌ دهی مناسب و تفاهم و همدلی همه مسئولان استانی میسر نمی‌شود.

وی با برشمردن خدمات ارائه شده در حوزه زیرساختی اربعین، افتتاح تقاطع غیر همسطح ورودی شهر مهران، افزایش ظرفیت و آسفالت پایانه برکت، ایجاد نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر و در تمام شهرستان‌های منتهی به شهر مهران را از جمله اقدامات ذکر کرد.

بهرام‌نیا همچنین به ظرفیت اشتغال‌زایی اربعین اشاره و از مسئولان خواست بستر اشتغال آفرینی با اولویت نیروی کار بومی در ایام اربعین فراهم شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور میدانی مدیران در اربعین، گفت: در نقطه صفر مرزی مهران قرارگاه مشترکی با استاندار واسط تشکیل شده تا مشکلات احتمالی به لحظه و با حضور مسئولان رفع شود و به مدیران استانی توصیه می‌شود برای رصد و پایش مسائل مهران در ایام اربعین بعد از پایان ساعت کار اداری، همه در مهران حاضر باشند.

گفتنی است، تشریح طرح تکام ( توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) به عنوان سند تحول روستا توسط مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام، بررسی اختصاص 25 درصد از اعتبارات ماده ( 2) براساس بند 8 ماده 5 دستورالعمل اجرایی، بررسی مصوبات کمیته زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، و آمایش سرزمین و محیط زیست و درخواست مدیرکل امور اقتصادی مبنی بر تفویض اختیارات کمیته تبصره 18 به کمیته استانی از جمله دستور کارهای نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.

 

 

شناسه خبر 73065