شناسه خبر:73467
1402/6/18 13:57:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر گفت: هشت طرح آسفالت در مسیرهای ارتباطی این شهرستان با اعتبار یک‌هزار و 120 میلیارد ریال به طول 57 کیلومتر راه شریانی در دست اجرا است.

هاشم اسکندریان روز پنجشنبه اظهار کرد: درحال حاضر بیش از 30 درصد اجرای این پروژه‌ها انجام شده است.

وی افزود: اجرای این حجم از پروژه آسفالت در مسیرهای ارتباطی شهرستان ملایر بی‌سابقه بوده و با اهتمام دولت سیزدهم انقلابی در حوزه راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی ملایر ایجاد شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر ادامه داد: برای نخستین‌بار پس از سال‌ها یک‌هزار کیلومتر خط‌کشی به‌صورت سه‌خطه در مسیرهای ارتباطی این شهرستان در دست اجرا قرار دارد و 590 اصله چراغ روشنایی در راه‌های ملایر نیز اصلاح شده است.

اسکندریان بیان کرد: هفته دولت امسال 13 پروژه درمجموع با یک‌هزار و 527 میلیارد ریال در حوزه راه‌های اصلی و فرعی روستایی و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد که در مقایسه با سال‌های قبل کم‌سابقه است.

وی همچنین گفت: به‌منظور توسعه و عمران روستاهای این شهرستان نیز 6 پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول 21 کیلومتر در دست اقدام است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر یادآور شد: 20 نقطه حادثه‌خیز طی چهار ماه گذشته با اعتباری بالغ‌بر 420 میلیارد ریال به‌صورت امانی در سطح شهرستان ملایر ایمن‌سازی شد.

اسکندریان اظهار کرد: تمام تلاش ما ایمن‌سازی مسیرهای ارتباطی این شهرستان بوده که در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی در این حوزه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در راستای کاهش تصادفات، تلفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی مسیرها به‌ویژه در ایام سفرهای تابستانی و مسیر زائران اربعین حسینی، در پنج‌ماهه امسال 20 نقطه دارای تصادف و حادثه‌خیر توسط تیم‌های امانی آشکارسازی و ایمن‌سازی شد.

وی همچنین گفت: این عملیات شامل اجرای جدا کننده (نیوجرسی)، خاک‌ریزی و تعدیل شیب شیروانی، تعریض پُل‌ها، نصب علائم و رنگ‌آمیزی علائم بود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل عبورومرور و ارائه خدمات به زائران اربعین 11 باب مجتمع خدمات رفاهی و چهار باب راهدارخانه، به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی کردند.

اسکندریان گفت: همچنین پنج تیم گشت راهداری به‌صورت شبانه‌روزی در مسیر اربعین در آماده‌باش کامل قرار دارند و ظرفیت کامل اتوبوسی و سواری پلاک عمومی جهت ارائه خدمات به زائران به‌کار گرفته شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر تعمیر و راه‌اندازی مجدد 90 درصد سیستم روشنایی و کف‌نویسی و نصب گل‌میخ در 15 مقطع، احداث و پاک‌سازی 40 فقره پارکینگ، رگلاژ و تسطیح 500 کیلومتر حریم راه‌ها را از دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه راهداری این شهرستان برشمرد.

اسکندریان یادآور شد: سالانه بیش از 60 میلیون نفر از راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان ملایر عبور می‌کنند.

شهرستان ملایر دارای 910 کیلومتر راه ارتباطی است.

شناسه خبر 73467