شناسه خبر:75052
1402/8/3 11:53:02

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ایجاد کشتارگاه صنعتی دام از نیازهای ضروری استان است که باید احداث و مورد توجه قرار گیرد.

«بهنام نظری» روز سه‌شنبه در جریان بازدید از کشتارگاه اراک، افزود: استان مرکزی قطب صنعت کشور است و ایجاد کشتارگاه صنعتی دام از نیازهای مهم و ضروری این استان به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: تا زمانیکه کشتارگاه صنعتی در استان مرکزی ایجاد شود باید رفع نواقص کشتارگاه اراک در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با یادآوری بازدید اعضای شورای اسلامی، شهرداری اراک، مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل دامپزشکی استان از کشتارگاه دام این شهرستان، خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌های مسئولان و پدافند غیرعامل استان، در راستای ایجاد کشتارگاه صنعتی در مرکز استان و تولید گوشت بدون مخاطرات بهداشتی است تا سلامت مردم با مشکل مواجه نشود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد کشتارگاه صنعتی در مرکز این استان از برنامه‌های اولویت دار است.

 

«محمد فتاحی» افزود: بازدید مسئولان استان مرکزی از کشتارگاه دام اراک با هدف رفع مشکلات بهداشتی این کشتارگاه با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود تا گوشت سالم و سلامت در دست مردم قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: لاشه دام برای از بین رفتن برخی از بیماری‌ها باید پس از کشتار به مدت 24 ساعت در سردخانه قرار گیرد که با توجه به اینکه ظرفیت سردخانه کشتارگاه اراک پایین است، افزایش ظرفیت این واحد در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار دارد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 300 راس گوسفند و بز و 40 تا 50 راس گوساله به صورت متوسط روزانه در کشتارگاه اراک کشتار می‌شوند.

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: تولید محصولات با کیفیت و استاندارد و میدان دام و ایجاد کشتارگاه صنعتی در مرکز استان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار شورای اسلامی این شهر است.

 

«داود قربانی» افزود: ایجاد میدان دام و کشتارگاه صنعتی در مرکز استان مرکزی در کاهش قیمت تمام شده گوشت برای شهروندان نقش موثری دارد.

 

وی ادامه داد: اکنون 2 کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه اراک وجود دارد که یکی از آنها فعال است و رفع مشکل کوره دوم در دستور کار قرار دارد.

 

 

شناسه خبر 75052