شناسه خبر:75945
1402/8/25 10:57:11
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

استقرار 34 گروه راهداری زمستانی در محورهای همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت 563 نفر نیروی انسانی درقالب 34 اکیپ در عملیات راهداری زمستانی این استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مهرداد آهکی عنوان کرد: 34 گروه راهداری با 313 دستگاه ماشین‌آلات در اجرای طرح راهداری زمستانی فعالیت خواهند داشت.

آهکی افزود: 75 هزار تُن ماسه و نمک تهیه و در راهدارخانه‌ها انبار و سایر تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم شده و 563 نیروی انسانی آموزش‌دیده مجرب در گردنه‌ها مستقر خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌های استان به‌صورت 24 ساعته برقرار است و مسافران می‌توانند از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وی با بیان اینکه تمام محورهای مواصلاتی همدان برف‌گیر و این استان دارای 45 گردنه به طول کلی 240 کیلومتر است، افزود: راهداران استان آماده اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی هستند و مشکلی در تأمین امنیت جاده‌ها نخواهیم داشت.

آهکی با بیان اینکه پنج مقطع کولاک‌گیر در گردنه اسدآباد ایجاد شده است، گفت: نصب کولاک‌گیر می‌تواند به رفع مشکل کولاک، جلوگیری از پوشش برف و مسدودی محورهای کوهستانی این استان بینجامد.

وی در پایان ابراز کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان امسال توانسته با رعایت مؤلفه‌های ایمنی جاده‌ای، کاهش تصادفات جاده‌ای، گشت‌زنی و نظارت مداوم در محورهای مواصلاتی، فعال بودن سامانه‌ها و غیره، جزء استان‌های برتر کشور باشد.

 

 

شناسه خبر 75945